Alla inlägg under januari 2009

Av Cajsa - 31 januari 2009 19:18

Det där, i rubriken, kommer från någon film som B ofta citerade när vi hade städat hemma. Numera hör jag det inte så ofta:) Den meningen kan man ju tolka hur man vill...Antingen städar vi inte så ofta eller så har han bara slutat säga det.


Imorse när jag började dra ur lakan ur sängarna och liksom smög igång med städandet lite så vräker B ur sig: " Vi skulle verkligen behöva städa här hemma, torka golv och så¨." Till saken hör att jag igår sa att jag ska städa här imorgon och precis hade börjat! Snacka om att han inte hör vad jag säger:) Hahaha! Han är galen den mannen!


Nu har vi gjort klart så nu blir det filmkväll med killarna. Förresten så vann Nora HC över Hallsberg med 5-1 idag! Grattis! Jag trodde faktiskt inte det. Jag fick ett sms av L kl 00.50 i natt så jag tänkte att dom skulle vara för trötta, men tji fick jag.

B berättade att en mamma var så arg. Hon stod precis nedanför Hallsbergsspelarnas föräldrar/hejarklack och hörde hur dom buade när Noras spelare ropades upp före matchstart. Vuxna människor!! Pga av detta är det ännu roligare med vinst!


Nu ska jag mulla godis och ha det bra:) Efter det ska jag göra något av det bästa jag vet, nämligen krypa ner i en nybäddad säng.


Tack och hej, lingonpastej!


Av Cajsa - 30 januari 2009 21:45

Vad var det som hände?

Helt plötsligt, i förra inlägget, så hamnade textet helgalet. Någon datahacker är jag ju inte direkt så jag gjorde två inlägg istället:)


Nåväl.


Jag hejar på Morgan Alling i Let´s Dance. Jag har inte rört på mig ett dugg denna vecka och det känns inte bra. Jag har varit trött hela veckan och jag undrar vad det kan vara.


L övernattar med hockeyn i natt. Dom skulle kolla A-lagsmatch och roa sig. Kul för dom. Bara det att dom har samling kl.11.00 imorgon för hemmamatch mot Hallsberg. Vi kommer att ha en son som är som en trasa imorgon kväll.)


Jag missade ett möte med L:s lärare i måndags och det känns som om jag har tappat kollen över alla datum som fladdrar runt i mitt huvud. Ibland känner jag mig lite som Nalle Puh. Han menar ju att han har en "mycket liten hjärna..."


Nu ska jag faktiskt gå och dra något gammalt över mig, och då menar jag inte B!


Godis är gott, blått är flått


Av Cajsa - 30 januari 2009 21:38

Jag mår faktiskt inte riktigt bra och därför har det blivit lite dåligt med färska inlägg här på bloggen.  Men detta gjorde att jag ska skriva ett par rader:

hemligheten för att hålla liv i en blogg är minst ett inlägg per dag. jag saknar dina rader, inget annat.

av systern den 30 januari 2009 kl 18:01 Jag blir nästan lite rörd:) Är så här det är att blogga?
 Man är "borta" ett par dagar och folk saknar en? Jäkla skit, det har hänt något.... Återkommer snart med ett längre inlägg
Av Cajsa - 28 januari 2009 18:37

Min dag startade 05.30 av att klockan ringde. Ja, det var jag som hade ställt den...

Jag skulle åka till Hallsberg för handledarträff. Vi pratade mellan 8.00 och 12.30, ungefär. Om jag ska bedöma av det jag hörde om de andra eleverna så är inte ”min” elev unik på något sätt.

Usch, jag blev irriterad när jag hörde hur det var. Ca 50 % frånvaro och en massa annat skit. Jag blir mörkrädd! Dessa ungdomar är vår framtid! Oj oj oj! Jag går inte in närmare på det som sas, men ni kanske snappar upp lite av vad jag menar.

Efter detta drog jag iväg till Marieberg för lite fönstershopping. Har inte någon ekonomi för utsvävningar direkt.  Jag skulle, snäll som jag är, kolla efter ett ps2-spel till O. Det fanns tyvärr inte så han blir nog lite besviken. Världen kanske går under?

Jag tog en sväng till KID. Dom har 50 % s rea. Vilken trevlig och snäll expedit det var som jobbade idag! WOW! Hon plockade fram snygga gardiner till sovrummet, och ”hittade” innerkuddar till mina fina fodral (som jag fick i julklapp av en förälder på jobbet!! ) Jag själv tog med ett underlakan och ett täcke -och- kuddset! Så nu alla ni (2st) som brukar sova kvar är det fritt fram! Nu slipper B och jag samsas om ett täcke när vi har gäster... Eller jag klarar mig, det är ju B som blir utan!  Mohahaha!!

Vilka priser!

Jag är jättenöjd och jätteglad över mina fynd! TACK till försäljerskan! Föresten så ska vi hitta på något stillsamt och trevligt nästa gång vi ses (inga sällskapsspel alltså). Snacka om kontakt!

 Igår tog ju O sin stelkrampsspruta. Vi fick gå först. Det var tur, för O satte sig på tvären, blev förbannad och höll för armen. Sköterskorna föreslog emlasalva (bedövning) och det var bra! Vi fick gå tillbaka till klassrummet i ca 30 minuter så salvan fick verka. Efter det gick det bra! Kan säga så här, O var inte ensam om att vara orolig...Det var väldigt stirrigt i klassrummet.

 Jag kommer så väl ihåg när vi tog den där himla sprutan. Alla snackade om hur stor sprutan var, att den stacks rakt in i muskeln och så vidare. En klasskamrat svimmade och blev lagd för vila i solariet. Det var bara det att solariet stod i samma rum som vi andra fick sprutan i! Gud vad pedagogiskt och psykologiskt. I alla fall så dras jag liksom tillbaka till min skolgång när jag är med killarna på sådana här saker.  Nu är det gjort och det är låååångt kvar till nästa spruta, i sexan är det dags igen.

 

Nu ska jag göra mat, sätta upp gardinerna, stryka, duscha, mysa, sova...

 Jag mår lite illa. Kanske för att mamma är dålig? Eller ska jag åka på skiten nu?

Uti nacken sitter acnen

(Snart är det slut på dessa lustigheter)
Av Cajsa - 25 januari 2009 21:41

Jag gick inte på tennisen idag... Jag orkade helt enkelt inte. Känner mig trött och lite sliten.

Det satt hårt inne att skippa bland det roligaste jag vet! Men att ligga kvar i sängen lite längre lockade mer:)

Men nästa söndag är jag på G (hoppas jag)!


L har spelat match med -98:orna idag. Nora förlorade. Inte kul!

O har bara slappat. Han oroar sig för vaccinationen som sker på tisdag. Sprutor är nog det värsta han vet! Jag har bytt tid på jobbet för att vara med. Det är bara det att jag också verkligen HATAR sprutor. Jag håller mig dock lugn och stark när jag stöttar min älskade unge i detta ( oj vilken supermorsa jag låter som)!

Sedan är det ju så att när man är 10 år är det ingen höjdare att komma dragandes med morsan pga detta.... Knivig situation!


Säger man förresten "kalufs" nu förtiden, Mostern? Detta uttryck svängde sig O med häromdagen och jag kom att tänka på när Du var här och körde Guitar Hero.


Alla mina boys väntar och längtar här hemma! Nu är det ju klart att GuitarHero Metallica kommer om ca 2 månader!!! Wow och Tjiho vilken glädjeyra det blev:)


O har börjat med affärer på Blocket ikväll. Han har lagt ut PS2- spel, ett spel till NintendoDS och även sitt GameBoy advance med spel och andra tillbehör.

GB Advancekonsollen är redan såld!!!  400 svenska kronor! Pling Plong Långkalsong. O är lyckling som en lärka! Han ääääääälskar ju pengar.


För övrigt så har dagen varit behaglig med lite fikagäster och mysfilm med killarna. "Alvin och Gänget" blev det. Gullig liten film med riktigt amerikansk touch.


Nu blir det bingen för lite läsning innan ögonlocken slår igen. Jag läser Tusen strålande solar. En riktigt sorglig bok om muslimskt bortgifte av unga flickor, krig och annat elände:(


Ska nog bjuda in lite vänner och bekanta för en smyckesvisning  snart. Vi behöver lite flärd nu när våren snart är här. Mail kommer, och lite mer bilder på det jag gjort.


Uschabusch, kanske en liten dusch!?



Av Cajsa - 24 januari 2009 21:08

Nu är dagen snart till ända. Hela dagen befann vi oss alltså i Ervalla för ”familjesammankomst”.

Jag och O blev upphämtade här hemma runt 12.40 av min bror och Elsa. Min svägerska var hemma. Magsjuk! Stackars!

B och L åkte redan 09.00 L hade bortamatch. Nora HC vann med 7-0. Grattis!

Vi fick god mat, gott kaffe och trevligt sällskap. Efter kaffet kom någon med idén om att vi kunde spela sällskapsspel… När och fjärran skulle det bli. Ett fåtal av oss hade spelat förut och kunde därför reglerna. Den större delen av de 9 som ville vara med hade inte spelat och kunde därför inte reglerna… Vill nu dela med mig lite av vad som utspelade sig i eftermiddag. Vi delades in i lag, två i varje. Förutom mitt lag där vi var tre.

Någon hörde dåligt

En annan läste för fort och för otydligt

En tredje tyckte att vissa var tröga med att förstå!

Vissa pratade så andra inte hörde…

En förstod liksom aldrig det där med hur mycket pengar vad gav eller vilken fråga som skulle ställas/väljas. Det fanns liksom vid vissa tillfällen färre antal frågor på korten än vad tärningen kunde visa.

En del roliga repliker fälldes också:

1)

-          ”Vi skulle vara generationsblandade.” ( BM)

-          ”Ja, det skulle vi ju…”(Faster M)

I det laget var det jag 32 år, min faster snart 60 år och bonusmutti 57 år på torsdag… Eeeh??

2)

-          ”Tyst nu! Svara nu! Jag kan svaret!”

Andra Fastern som sitter med frågekortet och självklart också svaret…

 

Det var också förbjudet att liksom sucka och himla med ögonen för att påvisa att man faktiskt kunde svaret.

Sedan var det dags för korv så BM gick ifrån laget för att starta upp grillen

 

Kanske nyttigt att lära känna varandra med ett sällskapsspel? Det kommer fram sidor som man aldrig set förut:)

Tack ALLA för en mysig dag! Tack Elsa för allt gos som Faster fick!

 

Over and out, en gång var jag scout! Alltid redo? Näpp läpp!

By the way så har jag bakat saffranskaka och moccarutor nu ikväll, till morgondagens fika. B har dammsugit upp det värsta och tagit toaletterna! Vad gör du på en lördagkväll som denna?

Av Cajsa - 24 januari 2009 10:17

Städa städa varje fredag å så varje jul, det tycker jag är kul!


Nej, det tycker jag inte men det är nödvändigt. Vi har så där stökigt och skitigt här hemma nu igen. Vem är det som är så skitig??

Usch! Måste försöka hinna lite innan det bär av till Ervalla. Vi ska träffas hos pappa med fru. Det brukar vara mysigt:)

Ska bli kul att träffa alla. Särskilt en liten brud vid namn Elsa. Hon har stulit sin gamla fasters hjärta! Eftersom mina barn är så stora nu så kan jag verkligen njuta av denna lilla dam:)


Återkommer!


Auf Wiedersehen, ljuset sken:)


Av Cajsa - 23 januari 2009 21:42

...i humöret, det har jag!

Jag har varit så positiv, glad, pigg osv. ett bra tag nu. Helt plötsligt så bara dimper jag rakt neeeeeer:(

Usch, vad trist det är!

Jag känner den där malande irritationen, den inre stressen och aggressionerna bara bubblar. Jag tar åt mig av allt som alla säger, analyserar allt jag hör och ser och får dåligt samvete gentemot alla.

Hoppas det vänder snart igen.


Grrrrrrrr, suck och trevlig helg, på våren blir det löv på varje sälg:)


Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards