Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Bussbitchen!

Av Cajsa - 23 februari 2009 21:21

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Dagarna går så snabbt, jag är trött och barnen har "upptäckt" msn och andra dataaktiviteter på allvar! M a o är det svårt att komma fram till datorn innan ögonen längtar efter att få stänga igen.


Idag tog jag och Olle bussen till Örebro för att handla till Lucas som fyller 12 år på torsdag. 12 år!!!! Ujujuj va tin går:)


När vi åkte hem klev det på tre ungdomar i 15-16 år åldern. Helt plötsligt kände jag mig vääääldigt gammal. Killen och en av tjejerna började tjafsa och tjoa i bussen. Dom satt INTE tillsammans utan lät ganska mycket, och högt. Så här lät det ungefär (jag överdriver INTE):

- Bajskorv!

-Nej, du är en bajskorv!

-Ja, men du är ju född av bajs, luktar bajs och är bajs!

-Bajs!

- Men va fan, håll käften! Kolla åt ett annat håll!

- Bajs!

- Men va fan, när det blir mindre folk på bussen dödar jag dig!

- Bajs, bajs, bajskorv!

- Men va fan, nu slutar jag att prata med dig. Jävla idiot. Bajs!


Olle och jag kollade på varandra. Jag började undra om dom var som dom skulle.... Skulle dom åka till ändhållplatsen som var Hällefors månne? Vad tror du, Tony!!!???

"Ändhållplatsen!" Hahaha, gu vad jag är rolig!


I alla fall såhär höll dom på i kanske 10-15 minuter. Sedan vände sig bussbitchen Cajsa om och fräste till:

-"Men nu kan väl ni ta och vara tysta en stund! Jag tror inte jag är ensam om att tycka att ni ska vara det. Ni beter er värre än 1-3 åringarna jag jobbar med på dagarna!"


Det där med alla underbara ungar jag träffar kan jag ångra att jag drog upp, eftersom det inte finns någon som helst liknelse i det hela. Men jag tänkte på att det där med kiss -och bajsfascinationen brukar släppa efter ett par år... Well well. Dom fnittrade och tyckte väl att jag var en tjurig gammal skata men vad gör det när det blev tyst;) Eller tysta blev dom inte men tystare och lite mindre bajsiga. Men bajs" hördes efter varannat ord som dom sa till varandra.

Det konstiga var att INGEN annan sa något. Men det är väl så vi människor fungerar??


När jag och Olle klev av bussen så säger tjejen:

-Det luktar bajs här! Oj, nu slutade det lukta bajs! Hahahahahahahahaha.


Jag tog ögonkontakt genom fönstret när bussen åkte iväg och vinkade en Silviavink! Det kändes skönt! Hon såg det också och vinkade tillbaka!


Var är världen på väg!


Tack och godnatt!



 
 
TT

TT

23 februari 2009 22:15

Garanterat från Hällefors.....

http://tonysegen.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

24 februari 2009 06:51

TT: Jag tror´t!

 
systern

systern

24 februari 2009 11:33

garanterat tantvarning pa dig! jag gillart.

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

24 februari 2009 13:10

systern: Jodu, men då är vi två då... Som både skäller och gillart!

 
Ingen bild

mamma

24 februari 2009 15:30

Heja Cajsa, du törs reagera önskar fler vågade göra så. Tror dom där bajsungarna ville bli sedda, konstigt kan det låta men så är det. Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa - 26 augusti 2010 21:48

F r o m 1 september hittar ni mig här:   www.cajsassmycken.se     Ni följer väl med   ...

Av Cajsa - 25 augusti 2010 21:03

Nu i helgen, 28-29 augusti, är   det dax för årets stora   händelse här i Nora nämligen   Noramarken!!   2,5km marknad, massor av   knallar och folk på Noras gator   och torg. Jag kommer att stå   utanför "Helens hör...

Av Cajsa - 13 augusti 2010 18:48


Nu har det gått en vecka på mitt nya arbete och det känns.... Jag är trött i huvudet av allt nytt, men det känns så himla bra  ! Det har varit mycket annat oxå. Plockande och planerande efter Larmäss och inför Noramarken. Jag har lite idéer inför m...

Av Cajsa - 6 augusti 2010 10:57

Här kan du läsa allt om helgens/årets Larsmäss:     http://www.jarnboasbygdegardsforening.dinstudio.se/text1_7.html       Bord nr 100 är mitt och Ebbas änglar´s   bord   Hoppas vi ses där!     ...

Av Cajsa - 4 augusti 2010 17:15

Vill bara berätta för dig som inte vet det än:   Jag har ett företag, Cajsas smycken, och   de smycken som jag lägger ut på bloggen är   till salu! BRA VA  !     Hittar du något av intresse så tveka inte   att maila mig på ...

Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards