Alla inlägg under april 2009

Av Cajsa - 30 april 2009 16:16

verkligen idag!

Solen skiner och värmer så skööööönt!!


Nu drar vi ut till stugan och återkommer alltså på söndag kväll:)

Aaaaaaaaaaaaaaaa, va skönt!


Ta hand om varandra och gå inte för nära brasan för då kan ni få svedda ögonbryn;) Eller nåt...


                                               Grattis Kungen!


(Tror på allvar att hans majestät läser min blogg så det är bäst att gratta!!)



Av Cajsa - 29 april 2009 21:58

Här tjuter jag floder och Björn tror att jag är galen...

Men vad ska jag göra då???

Ska Izzie dö nu?


God skit natt :(

Av Cajsa - 29 april 2009 19:23

Att bli kränkt eller kränka en annan person, visst är det ett ganska uttjatat/välanvänt ord? Nästan på gränsen till söndertjatat?!

Men faktum är att en händelse på mitt jobb idag nog kan kallas att bli kränkt. Jag kommer av naturliga skäl inte att tala om för er vad det handlade om och vilka som kränkte. Men det var jag som blev kränkt och det var utav några kollegor.... Det var ingen trevlig känsla inombords kan jag säga.

När jag berättade hemma för Björn så hörde Olle. Efteråt säger Olle:

" Tänk att vuxna människor gör sån´t!"

"Ja, sa jag, du skulle bara veta..."


Undrar om jag, med alla regler vi har inom barnomsorgen, ska skriva en rapport på denna händelse? Det ska man nog, men det tror jag inte blir av... Fast jag undrar jag om det inte är dax att stampa till ordentligt i golvet snart. Så det hörs ända till Bofors skjutbana??


Well well, cykelställ. Något trevligare är att föreläsningen igår var kanon! :)


Nu ska jag göra kvällsmat och sedan avsluta dagen med det bästa i livet...


...Grey´s såklart;)


Om det inte blir något bloggande på några dagar nu så beror det på stugvistelse:)


Tjing tjong karlsong

Av Cajsa - 28 april 2009 16:36

Nu sticker jag in till Örebro Universitet och går på föreläsning med mina kollegor.

Det blir inget datande mer för mig idag. Är inte hemma förrän strax före 22.00 och då blir det natti natti direkt.

Kanske en stund med Torsten bara;)


Av Cajsa - 27 april 2009 20:03

Här är han, Torsten!! Och visste ni att han spelade Malins man, Skrållans pappa i Saltkråkan! Va va va.

Det är inte klokt vad tiden förändrar vårat utseende.... Huvva! För att inte tala om RÖSTEN för sådär lät baskemej inte Malins man!!! Tjenare tjenare, Malin Malin, Skrållan rymmer.....

Av Cajsa - 27 april 2009 19:48

Jag glömde att pressa Björn till en ny kökslampa!!

Precis innan sömnen tog överhand igår kväll så sa jag till björn att nu glömde jag bort en grej som jag vet att jag kommer att vinna. Han svarade lite syrligt att jag skulle försöka med det.... och det ska jag:) Så fort rätt tillfälle infinner sig;)

Jag låg förresten på min spikmatta medans jag lyssnade på en hörcd/bok.

"Sommardöden" heter den. Det är en Torsten Wahlund som läser. Usch va trist han låter!!

Han har en näst intill pervers röst så när det är lite kärlek eller sex så ryser jag av obehag. Jag tycker han andas mig rakt i örat(vilket han såklart gör eftersom jag har hörlurar...) och kommer alldeles för nära. Ouägh!! Jag vet inte om boken är bra ens eftersom jag bara irriterar mig på hans obehagliga röst. Undrar vem som har godkänt honom som uppläsare? Kanske en snusktant??


På tal om spikmattan så är det skönt på ryggen, men när jag ligger på den med rumpan så gör det så jä..a ont så jag nästan dör . Det är sant!

Det svider, bränner och värker av ett obehag utan dess like. Hur kan man njuta av att ha ont??? Det är frågan! Men ikväll ska jag på´t igen;)


Tjipp tjipp

Av Cajsa - 26 april 2009 17:21

Jag tror att min tenniskarriär är över. Mina planer på att bli nästa Wimbeldonmästarinna är lagda på hyllan:(

Näääääääää, det har aldrig varit min plan, men tennis är ju himla skoj. Nu har jag ju tränat i 2½termin och gillar det skarpt. MEN att sova länge på mornarna är liksom ett ännu starkare begär jag har. Detta begär har skapat att jag har missat träningen skitmånga söndagar nu.

Igår messade jag min spelkompis Ullis för att kolla om det var träning idag.

Jappamensan det skulle det vara. Ok, jag ska gå......

Nääääääääääääää, när jag la mig så kände jag att jag skiter i det. Jag älskar dessa helgmornar när jag slipper ställa klockan, när jag och mannen kan hångla en stund och sedan äta frukost tillsammans i lugn och ro. Ja, barnen har vi ju också:)

Får man förresten skriva att man hånglar??? Kanske är sådant som man ska låtsas om att man inte gör? Precis som man ska låtsas om att man inte bajsar så att det luktar illa!!! Jag menar bajsa drottning Silvia tror ni? Inte en sådan fin dam va?


Denna helg har varit en bra sådan. Björn och Lucas fixade ut grejer till stugan hela lördagen och jag var hemma med Olle. Han hade lite tråkigt och jag läste min bok i solen. Jag fick t o m lite färg på min blekf... kropp:)

På kvällen grillade vi gott kött och åt svampsås och hasselbackspotatis till.


Boken tog slut igår kväll. Jag ska fortfarande INTE se filmen. Skräckfilm är not my thing så att säga. Läskig, men bra blir betyget. 


Nu dyker snart pappa med fru upp. Vi ska fika och Olle ska sälja majblommar. Han har lyckats att slarva bort två pins... Förvånad? Inte jag. Tur för honom att dom kom till rätta annars hade hans förtjänst rykt....


Imorgon är det dags för en ny vecka med nya möjligheter:)

På tisdag blir det föreläsning på kvällen. Sagopåsar tor jag det skulle handla om:)

Skönt med en kort vecka!!


Ikväll blir det övertalning, med alla medel tillåtna, om en ny kökslampa. Jag kommer att vinna om ni undrar;)

Ska försöka med lite annat också, medan jag ändå håller på...


Hejja Cajsa friskt humör, en ny lampa susen gör!

Av Cajsa - 24 april 2009 20:47


                      Grattis Mamman som fyller 59 år idag!!

Tack för gott fika:)


Vilket väder det är ute:) Jag behöver städa i helgen, men det vete hunnan om jag ska göra.  Måste jag passa på att njuta av soooolen:)


Nu ska jag klappa Björn på ryggen.... Utan löften om något;)


Solen skiner himlen är blå, å va skönt att leva då

Högt i topp går allas humör å det är det som susen gör

(slagdänga från jobbet)


Förresten åkte jag till affären för att köpa mjölk, smör och bröd. Skit vad irriterande när jag kommer hem UTAN smör!!!! Jag blir galen på sån´t.

Kände på mig att det var något mer, men jag tog youghurt och då är det liksom kört:(


Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards