Alla inlägg under juli 2009

Av Cajsa - 31 juli 2009 14:07

det regnar idag med:(

Min dag igår var mycket bra! Det var folk från ca 13.30 och fram till sena kvällen:) Märker dock att jag börjar bli gammal eftersom jag får så ont i mina ben (hahahahahahahahha)!

Jag fick så mycket fint:

  • Presentkort på Stadium, Vero Moda, Gina Tricot och en klippning+toning
  • Pengar till parfymen:)
  • Pengar
  • Te och supergott morotsbröd
  • Gott fikabröd
  • Vackra blommor
  • Lotter

och sist men inte minst så fick jag ju en Madonnabiljett i februari av min syster!! Nästa söndag är det dags!


Lucas talade om för mig att nu är jag ett år äldre och ett år närmare döden. Kul kille det där;)

Hans kompis sms:ade ett grattis på 40-årsdagen. Mycket roligt(mohaha)


Tack ALLA som förgyllde min 33-årsdag på ett eller annat sätt!


av min roliga syster fick jag ett gulligt kort med avsändaren:

YET YET

YETVÄGEN

752 30 YET

anledningen till detta kan du läsa om under den 17 februari 2009....


Vilken humor!


Nu fixa lite!

Av Cajsa - 30 juli 2009 10:34

                      



                          GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN CAJSA!



å, TACK så mycket Cajsa!

Idag är det alltså min, dag hela dagen:)

Vad jag fyller? Äh, ålder är väl oviktigt en dag som denna. Det är mer än 30 men mindre än 40.....







Av Cajsa - 29 juli 2009 22:47

När jag fyller år önskar jag mig en parfym:)

Den heter "CLEAN, warm cotton" och doftar bara tvål!!! I många långa år har jag letat men nu har jag hittat den. Woho! Så nu vet ni vad jag vill ha!

Hahahaha! Sent ute? Mohaha........


Filmen var kass! Jag blev besviken, någon i salongen luktade piss vilket kom i små puffaroch mina killar tyckte filmen var bra. Att dom tyckte det förvånar inte eftersom det bara var kiss, bajs och sexhumor:)

Det har varit en bra dag idag. Kinamurens buffé får 6 + av 5;) MMMMMMMMM, va gott det var!


Nu sova så jag orkar med morgondagen;)


Av Cajsa - 29 juli 2009 09:40

ska vi åka till Örebro. Det blir först Lek&Buslandet sedan lite shopping. 16.30 är det bord bokat på Kina muren och efter det blir det bio!

Vi ska se Year One med Jack Black.

Återkommer med kommentarer ang. filmen. Jag gillar Jack Black men denna film???.... Barnen har valt:)



Av Cajsa - 28 juli 2009 18:28

Jag glömde visst vykorten!!!  Pappa, är det fam. Gryheds såpaö på bilden tror du;)

Här kommer dom:

Av Cajsa - 28 juli 2009 17:32

Nu ska jag försöka berätta med ord och bilder vad som har hänt i mitt liv de senaste dagarna.

Lördag:

Lucas och jag fixade oss iordning och inväntade sedan Olle och Björn. Dom sov ju i stugan och skulle komma och hämta upp oss kl.11.00 för avfärd mot Tysslinge...... Det strulade dock lite.... Vi kom iväg ca: 12.45 och det var INTE mitt fel. Jag var mäkta irriterad eftersom jag inte gillar att komma för sent. Grrrrrrrrrrrr!!

Lördagen blev en underbar dag, vilket det alltid blir i  detta sällskap vi hade! Tack fam. Elisson för det:)

Björns föräldrar ringde under kvällen och undrade om vi skulle med till Hällefors( Oh, my... två gånger Hällefors under så kort tid....) på söndagen och äta på Vildmarksrestaurangen som finns där. Vi hakade på!

Söndag:

Vaknade till ännu en framdukad frukost:) Jag är så lycklig! Mohaha!

Efter frukost tog jag en promenad för att sedan mötas av svärföräldrarna när jag återvände. Vi fikade tillsammans och sedan rakade Björn sin far på skallen. Sedan bar det av till metropolen H-fors. Utsiktsbilden nedan är från denna underbara plats i vårat underbara land. Vi åt strutsfilémedaljong med ruccolamos:) Olle valde mos, köttbullar, sås och lingon:)

Gott gott gott!

När vi sitter på restaurangen ringer min bror och undrar var vi är. Min svägerska hade känningar och Elsa behövde komma till oss om det skulle bära av till BB. Woho!!  3 minuter mellan värkarna.... Självklart ska Elsa komma till fastern! När vi åkte hem hade broder ännu inte hört av sig igen och jag bara väntade. Jag var tydligen mer nervös än den blivande modern;) På skogen, på väg hem, hittade vi massor av stoooora gula kantareller som vi stannade och plockade. Björn körde sedan i 20km/h och vi kollade efter svamp. Helt galet!!

Brodern ringde medan vi åkte, nu ville dom komma med Elsa. A skulle dock stanna hemma........ Galet värre!! Det är några mil att åka liksom!

Björn fortsätter att köra i snigelfart och jag började må illa och känna mig superstressad. Jäkla karlslok! Efter en stunds åkande ökade han dock farten, då började bilen låta konstigt, brodern är på väg med Elsa, A väntar hemma............Vi vet inte vad det var som lät, men vi misstänkte avgassystemet. Vi hittade dock inget och bilen har nu slutat låta. Kanske tappade vi något??? Hahahaha! Köpa bilen någon?


Vi kom dock hem och efter en stunds väntade dök dom upp. A var också med, hon gick liksom lite knipande med benen men Björn frågade om dom ville ha kaffe. Han är tokig!!! Nu har A haft värkar  i många timmar. Dom stannade på lite saft och kex, sedan bar det iväg till BB. Elsa stannade hos oss och var på det klara med att lille b skulle komma ut och var nöjd med det.

Vi väntade och väntade och sedan ringde brodern och sa att dom fick åka hem igen. Välkomna åter liksom!

Morgonen därpå hade allt avstannat och än idag har ingen bebbe kikat ut.

Måndag:

Elsa hängde på oss in till Pershyttan och där hade vi en mysig dag tillsammans. Strax efter 17.00 blev Elsa hämtad av en knipande mamma och en nyklippt pappa. Min bror passade på att gå till frisören medan hans fru fortfarande hade värkar. Tuff kille det där;)

Bilder nedan visar lite från "dygnet med Elsa".

Kl. 18.00 fick vi en underbar kväll tillsammans med Almnor/Thybeck med massor av god mat!! Tack för det familjen!


Under denna period och lite tidigare har Björn och killarna även fixat med en parkeringsplats ute vid stugan. Den blir så bra så! Olle har hjälp till att putsa fönster och Björn har tatuerat sig.... not! Olle har tatuerat sin far och Björn kännde sig lite wild and crazy en dag. Den dag Björn gör en tatuering ska jag tro på fred på jorden....


Måste bara berätta om min man....

En dag tävlade Lucas och Olle, jag var tidtagare. Dom hade en bana från stugknuten, runt studsmattan och tillbaka upp till stugan. Efter ett par vändor skulle Björn vara med. Han skulle dock springa med skottkärran!!! Ja, det är synd att ni int kan få se detta skådespel, han är skvatt galen och inte det minsta "snart 40 år"! Han vann också! Det var verkligen en syn för Gudarna!


Idag har jag städat, Björn fixat med 4-hjulingen och våra söner har tvättat och städat bilen. Vi lunchade på restaurang Bacchus idag också! Gott!


Nu ska jag gå ut och röra på fläsket! Långpromenad med andra ord:)

Just ja!!! Hockeyutrustningen är till salu! Komplett målvaktsutstyrsel,. Jag har växt ur den;)


Av Cajsa - 28 juli 2009 00:17

ska man sova och inte hålla på å blogga:)

Därför säger jag go natt nu!

Ska göra en rejäl uppdatering av vad som hänt de senaste dagarna måste bara sova först!


Av Cajsa - 24 juli 2009 21:21

Jag och Lucas har åkt hem till P-hyttan över natten, Björn och Olle är kvar i stugan. Känns både skönt och lite konstigt att "dela" på oss.

Men att vi har valt denna delning beror, enligt mig, på att det är tvärtemot vad det brukar vara. Olle är alltid med mig och Lucas med Björn när det är något som ska göras.

Lucas och jag har beställt mat:), tvättat och nu ligger Lucas och kollar tv. Jag ska prismärka lite och sedan ska jag göra Lucas sällskap:=)


Imorgon bär det av till Elissons för en dag full av skratt, mat och prat!!!

MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYS!

Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards