Alla inlägg under april 2010

Av Cajsa - 28 april 2010 08:04

Har ni tänkt på att det snart är maj månad? Har ni tänkt på att ljuset är här, att fåglarna kvittrar och att vissa saker känns lättare? Mängden kläder är lättare och det är lättare att köra iväg med bilen;) Det är även lättare att se allt som skulle behöva göras... putsa fönster, dammsuga mm.

Men men, det är vår och underbart härligt!


8 maj är det dax för MåBraMässan i Nora! Jag ska tillverka lite somriga smycken tills dess. Tänkte färg, blommor och snygga skinnremmar. Jag har fått hem rem i rosa:) Ska även ta hem i blått och turkost, hoppas jag hinner få det innan mässan bara!


Nu är stugan städad, nycklarna lämnade och tiden som ägare snart förbi. Det känns både skönt , skrämmande och lite vemodigt. Men jag hoppas och tror att vi gjort rätt.


Idag är det jobb mellan 9-16 sedan hem och utfodra alla för att sedan hinna göra lite vid arbetsbordet.


Ha en skön onsdag!


// Vårtjut

Av Cajsa - 21 april 2010 12:04

Jag har några få, men väldigt väl omtyckta vänner i mitt liv. Vissa har jag nära mig och andra bor längre ifrån. Den jag älskar och saknar allra mest är den som bor längst bort. Jag gjorde ett smycke och skrev en vacker "dikt" ( lite ironi... )och skickade det med posten. "Dikten" var på rim och skulle liksom locka till lite skratt;) Igår fick jag ett sms som lyfte mig högt! Det blev precis som jag tänkt. C blev otroligt glad och lycklig över presenten:)


   Elin är dottern, J är älskade sambon...


Tack för att DU finns i mitt liv!





Av Cajsa - 20 april 2010 17:27

Jag har under en lång tid haft en bild i mitt huvud, en bild av ett stort rött galet hjärta. Hjärtat skulle målas på en canvasduk med silverbakgrund. Igår antog jag denna utmaning och är, ursäkta uttrycket, SKITNÖJD med resultatet  

   Tabula rasa=tom tavla


   Oj oj läskigt är det, men nu är jag igång....


   AAAAAA, läckert rött:)


   Tada!!


När jag har valt placering återkommer jag med en bild till. Tanken var i sovrummet, men nu känns det som om den ska vara i vardagsrummet, ovanför den vita soffan, för att kunna beskådas... Vad tror DU?


Nu lite bilder på två halsband som pryder min brors vackra (?) hals:

   Avocation, namnet på min broders band. Jag blir såååå retad för att jag stansat lite snett.... Men det är ju det som är tjusningen med handgjort, eller hur;)


     Mycket läcker skalle, med ledad käke, i äkta silver!!


Nu behöver jag hjälpa Lucas i köket. Han bakar  

Av Cajsa - 19 april 2010 13:14

Dagens Halleluljamoment!

Av Cajsa - 19 april 2010 09:18


Mässa för Kropp & Själ

 

Gör en aurafotografering 300:- bokas hos Marie

Destiny card 300:- bokas hos Marie


Försäljning av

Djurhomeopati produkter,Smycken, änglar,Dr Hauschka hudvårdsprodukter, Aloe vera produkter,Fika mm.




Information om

Djurkommunikation , Mindfulness kurser mm

Kom och prova på

*Energi massage

*Hand och fotmassage

* Qi terrapi

*Få en snygg make up


Spå dig i tarot

hos Liselott eller Eva-Lena

200:-/15 min förbokas hos Ullis


Storseans kl 18.00 med Maritha Bladh

Från Örebro. Biljetter köpes hos Ullis & Marie. 80:-/st


Gratis inträde på mässan.

Välkomna önskar

Ullis Almnor 070-293 23 98 &

Marie Fredriksson-Blom  073-424 42 76

Nora Folketshus

Lörd 8/5 kl 10 -17

 

Här kommer jag alltså att medverka med mina smycken:) Ett ypperligt tillfälle att se det jag gör. Vilken mässa, i Nora!!   

Av Cajsa - 17 april 2010 21:32

Detta mail fick jag för ett tag sedan:   ( Jag blev otroligt glad för det är ju detta som är tanken med mina smycken)


Hej Cajsa,

 

Här kommer en hälsning från ett soligt Borås. Jag hoppas ni har lika fint väder, nu känns det att våren är på gång.

 

Jag vill skicka en hälsning och beundran över det fina armbandet som Du har tillverkat och jag fick förmånen att få

av familjen P med M i spetsen! J

 

Du ska veta att jag verkligen ÄLSKAR mitt armband och bär det så gott som varje dag, men jag är också mycket rädd om det…

 

Önskar er en riktigt fin vår och sommar!

 

 

Kramar,

A

 

 

Av Cajsa - 15 april 2010 19:43

Jag bloggade härom kvällen, men det gick INTE att få till det på denna underbara sida (ironi.....)

Jag ville berätta om hur vi slet, i helgen som var, med att tömma stugan. Nu har vi fått stuva in en hel del här hemma, vilket gör att det är rätt trångt.


Nu är skrivbordet sålt, en byrå är såld och en del annat oxå:) Bra och dåligt på samma gång. Bra för att det blir mer plats, dåligt för att vissa saker kanske skulle vara bra någon dag....


Jag skulle oxå visa lite bilder

   Min första ring är ÄNTLIGEN stansad:) Rätt nöjd, men nu är det bara att fortsätta öva;)


Vill slutligen ge er dessa ord:

"För att kunna hjälpa andra måste jag själv må bra"


Om du vill leda någon mot ett mål måste du hämta den där den är!


Vi fick bl. a dessa underbart tänkvärda ord på den föreläsning jobbet var på igår.

Av Cajsa - 9 april 2010 21:25

Fredag och snart en vecka sedan jag skrev... Inte bra alls!

Jag har jobbat på en beställning till ett brudpar  Snacka om att jag känner mig stolt! Jag kanske inte ska säga vad det är, bröllopet är imorgon;) Fast iofs borde brudparet ha annat att göra än att läsa obekantas bloggar, eller hur  ...

Jag kan avslöja så mycket att ringar, stansning och sammalika är inblandat.... Ska bli så himlans roligt att höra vad de tyckte!


Jag har även levererat lite namnsmycken, bl a till en mormor med 5(!) barnbarn. Alla hänger nu vackert runt mormors hals. En ring med texten "Älskade barnbarn" och sedan stavar i kedjor. Snyggt så! Tyvärr tog jag inget kort.... Fotograf kanske jag (inte) skulle bli.....


Nu ahr jag städat och fixat om lite här hemma, vilket alltid känns underbart efteråt. Soffan har fått nya kläder   ... Vitt, snyggt och fräscht, men hur länge.... Mitt hem kanske snart är sådär lagom shabby men blir aldrigt chic... Mohahahaaaaa!!!  



Jag har även lagt ut en ny annons på Blocket:


   Snyggt datahörskåp 500kr


   Vackert gammalt skrivbord. Kanske att målas vitt å chict???


Nu tar jag soffläge å solsida å allt!


Imorgon blir det packning av porslin och sopkörning i stugan!


Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards