Alla inlägg under juni 2010

Av Cajsa - 27 juni 2010 13:21

  

Vackert turkost till en kund!


Nu MÅSTE jag lägga på ett kol för att hinna få upp ett lager:)


// Svettigt

Av Cajsa - 24 juni 2010 19:23

Är det så man säger? "Glad midsommar", "Trevlig midsommar"??

Spelar kanske ingen roll, bara den blir bra, solen skiner och knotten håller sig borta  .....


Hittade en groda som gör mig glad:

   Visst är den fin!


Grodan sitter i denna blomsterprakt:

   Blommorna har jag fått av Inger på jobbet som tack för kläder till hennes barnbarn. Jag blev glad, men detta är ju inte nödvändigt! För mig räcker det att pojken i fråga sa: "Farmor, jag blir faktiskt glad!"

Barn är UNDERBARA!!!


Nu ska jag njuta av denna helg tillsammans med nära och kära. Var rädd om varandra och kom ihåg att det finns bara en som DU!


KRAM

Av Cajsa - 22 juni 2010 20:47

... är något alla föräldrar behöver för att klara av att vara just det, förälder.

Jag fick i uppdrag att göra ett halsband åt min mors svägerska. M har fyllt 50 år!! GRATTIS  !

   Här finns allt M behöver i ett enda smycke.

STYRKA
MOD
KÄRLEK
och hennes älskade dotter LINN


Jag vet, genom min mor, att presenten blev uppskattad och det värmer.


Igår var jag på min nya arbetsplats och fick en massa information, tips och bra ideér. Det känns så bra, läskigt och utmanande på en och samma gång. Har jag tagit mig vatten över huvudet (utan att ens ha badat i år;)... ? KAN jag detta? Kommer det att bli bra? AAAAAAAAAAA!!

Det jag vet är att jag har fått en underbart mottagande och att jag är taggad och VILL detta. Då ska det gå bra, eller hur?!


// Snart semester:)

Av Cajsa - 17 juni 2010 16:08

Dessa tre fina flickor ska bli presenter till tre förskollärare:)

      

Lila skinnrem           Silverskinnrem        Svart skinnrem


Jag hoppas fröknarna blir glada!


Underbart väder har vi oxå! Skönt skönt!

Av Cajsa - 16 juni 2010 22:11

JAG HAR FÅTT NYTT JOBB  !!!

Jag tycker om det jobb jag har men nu ska jag ha en förskoleklass på en friskola i Nora. Under en längre tid har jag haft funderingar på att söka mig till skolvärlden, till lite äldre barn och nu har jag alltså fått denna tjänst. Woha, va kul:)


Jag är så glad  


Jag återkommer med nya bilder om några dagar!


Kram

Av Cajsa - 7 juni 2010 14:30

En kund mailade mig och ville beställa ett halsband till sin mamma. Kunden var väldigt klar över hur det skulle se ut. Vi bollade mail fram och tillbaka och till slut fick jag en beskrivning. Nu har jag postat halsbandet och jag hoppas så att alla blir nöjda! En himla kul grej att få göra tycker jag  


   " Älskad mor" och sedan initialerna på barnen + ett barnbarn. H L D är barn och V är H:s barn;) Jag hoppas som sagt att det blir till belåtenhet!


Nu ska jag ladda för kvällen. Lucas klass har familjekväll och Olles klass har uppvisning med teater och sång. Tur att vi är två;)



Av Cajsa - 5 juni 2010 21:58

Jag har hunnit med massor OCH njutit av solen under tiden! Vindarna är kalla så det gäller att hitta en plats i lä, vilket jag lyckades med...

Björn, Lucas och Olle har varit på sjön, kommit hem och ätit grillad kycklingfil'e, pressad potatis och sås för att sedan dra iväg till sjön igen. Nu kom dom hem, kl 21.55 Skön dag för alla alltså;)


Här är ett urval av det jag gjort:

     Till en älskad mor/mormor, ett smycke med alla barnbarn. Allt i äkta silver!


   Till en manlig musiklärare


   Till en textillärare som är svag för lila. Här har jag använt svart metalltråd och sedan tagit upp det svarta i bandet i form av svart organza tillsammans med lila trådar. Kul med lite nytt:)


     Till två systrar för att matcha avslutningsstassen!


Mer bilder kommer om några dagar!


// Nu natt

Av Cajsa - 3 juni 2010 08:19

Jag tycker det är mycket nu.... Beställningarna rullar in, vilket är superkul!!! Barnen (ungdomarna) ska sluta skolan om en vecka, arbetskamrater fyller jämnt, vänner hinns inte med, Lucas ska börja högstadiet, nytt arbete har sökts mm mm...

Oj oj!!

Jag brukar tycka att hösten är intensiv, men vad är denna tid då?

Efter jobbet idag far jag in till Örebro. Det är marknadsafton med extraöppet och massa erbjudanden. Jag ska även fixa presenter åt lärarna. Systern ska hänga på och det är ju mysigt;)


Vi fick förresten tillbaka bilen i tisdags:) Lackskadorna var dock inte fixade... Björn ska ta med bilen idag igen. Trist att klaga(gnälla??), men en så ny bil vill vi ska vara helt fixad.


Jag har fått i uppdrag av en kund att fixa ett smycke till en mor. Hon har skickat en beskrivning och DET ska bli klart under helgen, SENAST!! Jag lägger ut en bild!


Nu bär det av........


// Magsår;)

Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards