Alla inlägg under juli 2010

Av Cajsa - 30 juli 2010 21:34

Vad jag har skapat  !!!

Förra veckan var vi på västkusten hos min kusin och hennes familj. Vi hade kanondagar där!

 Nu har jag och famljen tillbringat några dagar på den östra kusten. Vi har varit i Gryts skärgård,en mycket vacker och rogivande plats. Vi hade bilen full av  "braåhasaker"+ min firma. Ja, jag hade med det mesta från skrivbordet! Här skulle det bli tid till skapande verksamhet inför Larsmäss 7-8 augusti. Och tid blev det!!! Jag har gjort  halsband av denna modell:

                          


Detta halsband sålde jag häromdagen till en Norrköpingsbo:

   Ska göra fler av denna modell inför mässan.


 Sedan har jag gjort  ett 25-30 tal armband i olika modeller. Bilder på dessa kommer senare. Regnet kom nämligen till oss och då försvann de goda möjligheterna för vackra kort....


Vi har som sagt haft underbara dagar, även om det bara var sol 1½dag...

JAG är supernöjd med vad jag har hunnit med!


Nu åter till tvätt, uppackning och dusch!


På återskrivande

Av Cajsa - 25 juli 2010 16:21

blir det sämre än vanligt med uppdateringar här på bloggen. Vi är hemma, vi är borta, vi är själva, vi har gäster.... Ja, ni vet hur det är.


Igår kom mina brorsbarn, Elsa & Alfred, hit. Bror och svägerska skulle på bröllop. Barnen sov här inatt. Snacka om att jag har kommit ifrån att ha småbarn. Elsa sover hela natten men Alfred drömmer, får tänder och är liten. Vi är trötta idag, men det är så himla kul att ha barnen så det är det värt. Jag får ju sova inatt  . Och jag gör gärna om det igen!!!


Tack för lånet  


Trist väder, gör mig lite rädd att det fina vädret har gjort sitt nu... Jag vet att jag inte ska klaga för sommaren har ju varit fantastisk. Bara det att jag vill ha MER sol, bad och stranddagar innan semestern är slut....


//




Av Cajsa - 18 juli 2010 17:17

Nu har första semeterveckan sprungit förbi. Det har varit en bra vecka med bad, härliga träffar med vänner och sooooool  Ja..... även regn och rejäla åsksmällar, men det hör väl till.


Jag har även haft besök av min älskade brorsdotter. Hon förgyllde med sin närvaro en natt och en baddag. Snacka om att jag har kommit ifrån vissa saker som det faktiskt innebär att ha småbarn. Men det är så mysigt att få ha henne här! Nästa gång tar vi brorsan Alfred oxå  !


Vi har även haft en "gammal" kompis till Björn här. Han kom med sin familj, sambo och två små kottar. Vi grillade och mös. Himlans trevligt att ses!


Nu två nya alster:


     Detta är ett halsband med mannen, dottern och katten inblandade. Märk väl den lilla tassen på berlocken. Den tillhör Doris  


En av mina närmsta, mest älskade vänner, Ullis gullis, fick ett presentkort när hon fyllde i mars månad. Detta presenkort hade endast en månads livslängd... Ullis bestämde sig rätt snabbt, men tillverkaren har då INTE hållit sig inom tidsramen   SKÄMMES!!!!!


   Jag hoppas Ullis blir nöjd  


Nu annat.....



Av Cajsa - 13 juli 2010 19:43

Underbart med semester, underbart med sol och bad!!!

Det som stressar mig lite är allt som jag måste hinna innan 7-8 augusti då jag ska vara med på Larsmäss.....


I kväll ska jag ta tag i alla beställningar som inte är klara än.


På återhörande!


// Svettigt



Av Cajsa - 8 juli 2010 20:43

Jag har gjort sista dagen inför semestern, men oxå sista dagen på mitt nuvarande jobb.

9 augusti börjar jag mitt nya!!! det kändes både vemodigt och bra att lämna jobbet idag. Vemodigt för att jag trivs, bra för att jag vågade chansa!


Men nu är det alltså 4 veckor och en dags ledighet som ligger framför mig. Tillsammans med mina barn, min underbara familj. Mannen har bara 2 veckor, stackarn....


Jag fick en beställning till en dagbarnvårdare (dagmamma). Mamman som beställde halsbandet förklarade att kvinnans hundar skulle finnas med, färgen lila och att det skulle vara en lång kedja. Kärleken till hundarna skulle framgå med tydlighet. Detta är resultatet:


  

Tjorven, Smulan och Madicken  


Nora, staden jag bor i, är ju inte så stor så idag fick jag syn på ägarinnan. Jag blir glad när jag ser folk bära mina smycken! Det gör mig stolt! Hon såg glad ut och det MÅSTE ju bero på gåvan hon fick idag, eller hur  


Ikväll har Olle, jag och Ludde (Olles kompis) varit ute och ätit. Björn, Lucas och resten av Lucas fotbollslag var på en annan restaurang och åt. Mysigt och semesterligt. Morgondagen ska avverkas på Lek&Bus tillsammans med Olle, Ludde och Luddes mamma. Det blir lite annat oxå, men det är en överraskning för pojkarna än så länge.....


Just ja!!! Bilen ska lämnas in oxå.... tro´t eller ej men bagaeluckan går inte att öppna   INTE KUUUUUL!!!!


Tjo hopp semester!!!



  

Av Cajsa - 4 juli 2010 17:46

Näe, inte hot utan HOT som i värme  Vilket underbart väder vi har! Nu hoppas jag att alla som klagade på kylan och snön ivintras är tysta!

Jag gillar verkligen att vi i detta land har dessa växlingar. Tänk om vi kan få en så varm och skön sommar så att vi får längta till tända ljus, jeans och raggsockor  ....

Denna helg har jag putsat några fönster och satt upp lite nya gardiner. Svettigt men nödvändigt. Men fasen va flugor och bromsar det kom direkt  !! Dom gillar tydligen rena fönster.... eller inte!?;)


Igår åkte mannen med sina gubbvänner på årets äventyr. Varje år, helgen efter midsommar, ska de iväg... i år åktes det svävare utanför Smedjebacken.


Jag och killarna drog iväg till Marieberg för lite inköp av presenter och shorts. Sedan landade vi hos min far och hans fru. Där badade vi i poolen och grattade Ida, min bonussyster, som har fyll 25 år!!! Vi åt gottgottgott och hade en fin dag  


Jag har även gjort dessa:

     till en nybakad studentska. BENE MERITUS, vilket betyder VÄL FÖRTJÄNT.

Äkta silver i denna!

   Samma person får även detta armband med berlocker i äkta silver. Barnens namn blev det stansat. Alma, Lovisa och Ludvig.

Jag hoppas J blir nöjd och ber att få gratulera till examen!


Nu ska jag gå å ansa lite blommor  


4 arbetsdagar kvar i Gyttorp, sedan semester och efter det blir det nya äventyr!


Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards