Alla inlägg den 7 april 2009

Av Cajsa - 7 april 2009 21:28

.... hände idag!

Jag var alltså på kurs i Lindesberg och där fanns folk från andra orter i vårat län. Ett par stycken kom från ett ställe där jag en gång hade en kurskamrat.

Oj, va rörigt det blev, men i alla fall. Denna kurskamrat hade jag otroligt roligt ihop med då jag gick en sk. kundstödsutbildning här i Nora. För några år sedan träffade en av mina vänner denna kvinna på nå´t säljparty av något slag. Jag fick då en hälsning från henne och blev så glad. Nu tänkte jag passa på att hälsa tillbaka.

Sagt och gjort. Jag frågade en av kvinnorna:

- Vet du vem ......... är?

-Ja, o ja!

- Å kan inte du hälsa till henne från mig?, säger jag då

- Va?

Nu börjar flera lägga sig i och undrar vad jag menar och babblade på. Då berättar dessa kvinnor att hon är död!!!!!

Dom frågade mig om jag inte visste. Jag förklarade hur jag kände henne och att jag inte hade en aning. 

Fy va hemskt! 

Hon var några år äldre än jag, hade två barn och massor av liv kvar att leva.

Usch, vilken konstig stämning det blev. Fy. Jag blir ledsen nu med. Fan!!! Det finns andra att ta om någon måste bort från denna jord!


Nu blev jag lite deppig. Det blir så mycket tankar när en så ung person rycks bort.


Långpromenaden var otroligt skön och givande! Ville bara avsluta med det efter detta inlägg.


Ta hand om varandra och tjafsa inte om småsaker. Tala om för dom ni älskar att dom är älskade och bryt upp från sådant som ni inte mår bra av. Hur unga eller gamla vi är vet vi aldrig när vår tid är över.....




Av Cajsa - 7 april 2009 18:02

Idag har jag och två av mina arbetskamrater varit i Lindesberg på kurs hela dagen. En mycket trevlig och bra kurs, men segt att sitta still inomhus en hel dag....

Nu ska jag gå långpromenad:)

Skönt!



Kanske kanske att jag återkommer senare.

Ovido - Quiz & Flashcards