Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Cajsa - 5 juli 2009 17:27

Jag har läst en bok som heter ”14 år till salu” och är nu riktigt riktigt upprörd, ledsen, chockad, äcklad, förbannad och väldigt frustrerad.

För er som inte läst den handlar den om en helt vanlig 14-årig tjej i en vanlig stad i Sverige, kanske nära dig. Hon har bra hemförhållanden och skolan fungerar bra. Hon har kompisar och älskar att vara i stallet. Allt detta går åt helvete efter den våldtäkt hon blir utsatt för när hon är på väg hem från stallet. Det är en jämnårig kille, som hon känner, som trasar sönder henne för alltid. Istället för att berätta, anmäla och bearbeta det som hänt tillsammans med familj och professionella väljer denna flicka att straffa sig själv genom att sälja sin kropp.  Hon anser sig inte vara värd någonting och genom sex tror hon att hon får ett värde….

Det som upprör mig mest är alla dessa förbannade idioter till män, och unga killar, som anser sig äga rätten till en ung flickas kropp.  Hur kan en man tycka att det är ok att ”sätta på” ett barn? Hur kan en man tycka att det är ok eftersom ”hon själv vill”?

Hur kan en man njuta så av att förstöra ett barns liv? Jag kan säga att jag hamnar i chock när jag läser om vad dessa idioter gör med detta barn. Vad dessa idioter tycker räknas till sex och samlag .

Hon delar in sina köpare i olika kategorier, som snäll, elak, obehaglig eller ingenting alls…

Snacka om att jag lever i en bubbla där jag inte kan tro vad som kanske händer nära mig. Kan det vara så att det i min närhet finns män som anser att det är ok att ha sex med unga flickor, med olika tillhyggen eller enbart sitt kön, för sin egen vinnings skull? Jag anser att även om en tjej säger ”ja” eller kanske verkar ”villig” så är det den vuxne mannens förbannade skyldighet att vara vuxen och säga NEJ!!! Det måste finnas tjejer i din egen ålder som har lite mer att erbjuda än ett snabbt, enkelt ligg, eller?

Jag tror inte att man i 14-15-16 års ålder vet vad man ger sig in i när man erbjuder gruppsex, avsugningar, att man finns till hands när det behagar mannen osv. Hur villig man än verkar…

Det är otroligt märkligt att läsa om att denna tjej sedan möter sina köpare på affären, hand i hand med sin fru eller tillsammans med sina barn i tonåren. Att hon är den som ska skämmas är för mig ofattbart!

Usch vad denna bok berör! Det är en bok som jag vill, och hoppas, att många läser denna sommar. Återkom gärna för en diskussion!

 Nu måste jag gå och andas och tänka snälla tankar om män. Påminna mig själv om att det finns bra män! Och låta bli att låta denna bok gå ut över min underbart omtänksamme man. Fast vet ni, att ens man är snäll och god tror nog de kvinnor som finns runt dessa idioter också!Det märks förresten på vädret att min semester börjar imorgon, Suuuuuuuuuck

Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards