Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Cajsa - 8 juli 2009 19:53

Fick en liten dos av egokick idag. Har varit ifrån Facebook länge nu men av olika anledningar gjorde jag ett besök idag. Döm om min förvåning när jag fick syn på ett av mina alster på ett kort. Det var en som hade fått ett i present och stolt visade upp det för sina vänner på Facebook!


Mera sånt är bra!


Avslöjade en hemlis för min pappas fru idag. Den galne gubben har inte berättat att han är super på att göra landgång med en massa gott på. Saken är den att I är tydligen galen i räkmackor och detta förde hon på tal ikväll (dom gjorde ett oplanerat besök hit, vilket uppskattades i massor! TACK för det!).

Jag undrade då om inte min pappa hade bjudit henne på det någongång. Jag fick ett finger av pappa och han fick ett ilsket "PER-GUNNAR" av I!!!

hahahahaha!!! Han har tydligen ätit I:s landgångar och berömt dom och sedan hållit tyst om sin färdighet. Men nu är det slut med det! Hm.... undrar vad jag ska avslöja nästa gång vi ses....


Min pappa heter Per-Gunnar, men kallas ALDRIG det. Först nu då:)

Han heter Pappa, Pelle, Per eller morfar....

Mina barn undrade, i början av deras förhållande, om I visste att morfar hette Per-Gunnar när hon blev ihop med honom. Barn är ju för roliga va;) 


Nu duscha!


Schysst jobbat PG!


Av Cajsa - 8 juli 2009 11:35

Oj oj vad det är hektiskt att ha semester. Det är mycket att stå i;

Sova länge

Storhandla

Slappa

Städa

Och allt börjar på S….

Igår lämnade jag killarna hos farmor och for in till Marieberg för lite shopping. Det är ganska skönt att åka själv, men lite ensamt när man ska fika/äta. Då känner man sig lite bortkommen. Jag började med att ta ett varv inne på Marieberg, kollade reorna och så. På Lindex fyndade jag … inte mycket alls faktiskt. Jo, en BH till nedsatt pris, annars blev det en Bh till ordinarie pris och tre trosor.

Nu kom jag att tänka på när jag i tidiga tonåren hade varit in till Örebro och väl hemma skulle visa mina inköp…. Hahahaha!

Pappas ständiga kommentar: ”Å så en topp å trosa va?!”

Det var nämligen så att jag ALLTID köpte det. Än idag gör jag så, fast nu blir det BH då. Om jag inte hittar något som passar kan jag alltid ha underkläder och strumpor. Kalla mig galen eller annat, men så´n är jag.

En tur till IKEA blev det också. Fixade ram, gardintyg och lite annat som vi verkligen behöver;)

Avslutningsvis storhandlade jag på Willy's. Vilken skillnad på pris det blev. Vi brukar hamna runt 2-2500kr när vi handlar stort men nu blev det under 2000kr! Bra! Det kan bero på att Willy's erbjuder mat och inte en massa annat ”bra-å-ha”.

Nu ska jag packa ihop lite nytt och åka ner till ”NillasBod”.

 

Hoppas att solen återkommer snart för nu vill jag svettas igen. Eller nä, jag HATAR att svettas! Men jag gillar solen och värmen, för då går det att välja på att dö av värmeslag eller leta sig till skuggan och njuta. Nu är det bara brr-igt och jag fryser.

Har beställt nya visitkort vilka innehåller adressen till denna eminenta blogg. Detta gör att det snart kommer att finnas fler kort på mina smycken. På gott eller ont?

 

Tack för att du läser min otroligt intressanta handlarblogg. Mohaha!

  
Ovido - Quiz & Flashcards