Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Cajsa - 19 augusti 2009 21:27

Idag när jag kom hem ville ingen annan komma hem.... Killarna var hos kompisar så jag var liksom ointressant. Ja ja, dom kom när dom blev hungriga;) Då är mamma den bästa som finns!

Jag hoppade i mina stövlar, tog en korg under armen och gick till skogen . Man kan verkligen höra tystnaden skogen! Jag var också tyst, hör och häpna, tills jag blev rädd för en fräsande ekorre i en gran. Jistansen va jag stövlade därifrån snabbt! hahaha! Jag svor lite till ekorren också....

Jag hittade en annan stig som jag traskade in på. Där höll jag på att poppa i byxorna av rädsla när det plötsligt dök upp en koja och utanför stod en "gubbe". Ja,... det var en pinne med en stoppad plastpåse som huvud och ett rött tygstycke som kropp! Ungjäklar att skrämma gamla svampplockare!

Mina söner berättade att "gubben" har haft tomteluva förut....


Jag fick ihop till en svampsås  så det blev ris, sås och kassler till middag!

Gott gott!

Det var skönt att gå en sväng i ensamhet och fundera lite! Det gör jag snart om. Det är bara det att jag har lokalsinne som en guldfisk så jag vågar knappt vika av från några stigar. Jag skulle nog kunna gå vilse i min egen byxficka....


Nu blir det nanna kudde!


I morgon kommer min älskade gubbe hem! Jag beundrar alla ensamstående föräldrar efter en sån här vecka!

Av Cajsa - 19 augusti 2009 08:14

Nu har jag skickat iväg mina ungar till ett nytt läsår!

Tänk att Lucas börjar 6:an och Olle 5:an....

Minns det som igår när jag följde med till deras skolstart:)

Hoppas att det blir en bra start med nöjda killar till kvällen.



Nu jobb


En gammal bild på mina älskade ungar först:

Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards