Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Lite negativ? Eller bara mina tankar?

Av Cajsa - 4 augusti 2009 15:40

Igår började jag alltså jobba igen efter 4 sköna veckor. Det är inte det att jag inte trivs på mitt jobb, det är bara så att min högsta önskan är att få vara hemma. Jag vill göra det som känns ok för dagen. Kanske tillverka smycken? Kanske sooooova? Kanske engagera mig i något projekt på bortaplan?(då menar jag inte en annan man…) Ha mer ork till familj och så vidare.

Jag har mer ont i magen när jag jobbar, känner mig irriterad på det mesta, är trött så att det skriker i mig. Nu låter det som om jag är lat och arbetsskygg och kanske är det precis vad jag är, eller så är det något annat. Jag började arbeta som 13-14 åring, flyttade hemifrån vid 16, flyttade hem igen vid nästan 18 år och hemifrån igen vid 18½….

Jag har alltid klarat mig själv ekonomiskt, eller ja…. tillsammans med den jag har bott med. Jag har jobbat helger, lov, vissa kvällar och det har varit ok. Förutom att den chef jag hade var allt annat än mänsklig. Nu kanske jag trampar över gränsen med det jag skriver, men jag står för det. Han gjorde mig väldigt osäker, ledsen, rädd och liten. Han hade verkligen förmågan att förminska folk och det har nog format mig till en del. Jag är ganska rädd för konflikter, att stå upp för mig själv och att livrädd för att göra fel.

Det där med rädslan för att fela genomsyrar mig som människa eftersom det handlar om allt jag gör.

Jag tror inte på det jag gör till 100 % vilket är trist. En komplimang eller ett beröm riktat mot mig måste analyseras…

 Jag blev mamma när jag var 20½ år, vilket jag absolut inte vill ha ogjort och säkert skulle göra igen om jag skulle leva om mitt liv. Jag har aldrig levt själv och alltid varit tvungen att ta hänsyn till andra.

Kanske är det därför jag känner som jag gör ibland? Jag vill bara ligga kvar under täcket, glömma bort att jag har familj och bara fisa ett par veckor.

Ibland vill jag bara vara själv och kunna skita i allt annat. Det är tur att min underbara börjar förstå vad jag menar.... Alla har vi våra spöken, eller hur?!

 Oj, vilken upplyftande läsning va! Jag är trött idag. Har öppnat och gick därför upp 05.20 Jag vet!!! En del gör det varje dag. Stackars er!

Nu ska jag stoppa in en rabarberpaj i ugnen och invänta fikabesök. Min bror, svägerska och Elsa ska ev. komma. Och bebben ligger kvar där inne i magvärmen. Jag ska nog knacka på och tala om att hans faster ska älska honom så fort han anländer till världen.  Då kommer han nog ut… Mohaha!

Le, och världen ler mot dig!


 
 
systern

systern

4 augusti 2009 16:15

Det är bra och talande ord du skriver.

Att vår första gemensamma chef är ett psycho är allmänt känt i Nora och inget du behöver skämmas för att du uttalar högt. Han är en idiot som tryckte ner dig men hade motsatt effekt på mig. Han gav verkligen magont ett ansikte men han är historia sedan många år tillbaka även om han satt sina spår.

Att jobba på självkänslan måste man ju varje dag, precis som med konditionen. Jag gör det oxå men har ju även jag mina spöken, precis som alla andra.

Försök leva i nuet.
Trivs du inte med arbetssituationen så förändra den. Det går!
Man lever inte för att arbeta även om det är en viktig del för att överleva.
Jag tror på dig och vet att du är så jävla bra. Nu är det dags att du oxå börjar tro på dig. Våga satsa lite mer så vinner du ännu mer.

Jag kan iaf inte ha en bättre syster.
Stor kram.

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

4 augusti 2009 19:11

systern: Tack min bästaste syster för dina fina ord! Stor kram tillbaka

 
Ingen bild

Doris

5 augusti 2009 14:45

Era ord värmer så otroligt. Alla har som sagt sina spöken hur olika vi än är som personer. Jag känner mig väldigt priviligierad som har så underbara bonusdöttrar; varma, generösa och lagom knäppa. Kramar

 
Ingen bild

Ullis

5 augusti 2009 15:22

För mig är du perfekt !
Puss på dig

 
Ingen bild

mamma

5 augusti 2009 18:59

Cajsa!!! Tycker du är modig som vågar känna efter, få fram det i ord, kanske våga ta ett steg i en annan rikning.Fortsätt känna o reagera min goa unge. Tack Doris att mina barn får ha dej nära sej.Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa - 26 augusti 2010 21:48

F r o m 1 september hittar ni mig här:   www.cajsassmycken.se     Ni följer väl med   ...

Av Cajsa - 25 augusti 2010 21:03

Nu i helgen, 28-29 augusti, är   det dax för årets stora   händelse här i Nora nämligen   Noramarken!!   2,5km marknad, massor av   knallar och folk på Noras gator   och torg. Jag kommer att stå   utanför "Helens hör...

Av Cajsa - 13 augusti 2010 18:48


Nu har det gått en vecka på mitt nya arbete och det känns.... Jag är trött i huvudet av allt nytt, men det känns så himla bra  ! Det har varit mycket annat oxå. Plockande och planerande efter Larmäss och inför Noramarken. Jag har lite idéer inför m...

Av Cajsa - 6 augusti 2010 10:57

Här kan du läsa allt om helgens/årets Larsmäss:     http://www.jarnboasbygdegardsforening.dinstudio.se/text1_7.html       Bord nr 100 är mitt och Ebbas änglar´s   bord   Hoppas vi ses där!     ...

Av Cajsa - 4 augusti 2010 17:15

Vill bara berätta för dig som inte vet det än:   Jag har ett företag, Cajsas smycken, och   de smycken som jag lägger ut på bloggen är   till salu! BRA VA  !     Hittar du något av intresse så tveka inte   att maila mig på ...

Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards