Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Ullis diagnostiserar...

Av Cajsa - 27 augusti 2009 20:46

Ikväll när Lucas hade fotbollsträning tog jag och Olle en fika med Ullis, Fanny och grannen Sandra. Ja, inte våran granne utan deras....

Gott var det, med nybakt rulltårta av två sorter. En med jordgubbssylt och en med äppelmos. Jag åt av båda. Mumma:)

Vi fick också se en underbar nykomling i fam. Almnor/Thybeck, kaninungen Alvis. Söt som socker!


När jag och Olle sitter på parkeringen och väntar in Lucas efter träningen ringer min mobil. Ullis har kommit på en sak:


- När jag var hos tandläkaren idag så hittade jag en artikel och då tänkte jag på dig, säger Ullis.

-Eh, jaha, säger jag.

- M, det var om PMDD, vet du vad det är?, säger Ullis

- Ja, jag tror jag har hört om det...

-Ja, jag tror att du har/lider av det.Jag googlade här hemma och hade papper till dig, men jag glömde ge dig dom Jag ställde en diagnos på dig! Hahahahaha, säger Ullis.


Ullis hade t o m frågat sin arbetskamrat om man kan säga till sina vänner att dom är monster. HAHAHAHAHAHAHA!! Kan man väl, om dom är det!


Det handlar alltså om den grövre graden av PMS.......... Vill bara tala om att jag har gjort testet nu ULLIS!!!! Kanske är det inte massage du ska rikta in dig på, utan PMDDforskning??? Jag kan hjälpa dig;)


Här är resultatet:


Upplever du att du perioden innan menstruationen känner dig ordentligt deprimerad, upplever känslor av hopplöshet eller till och med starka tankar av att inte vilja leva?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen känner av en markant ökad  av ångest, känner dig nervig och allmänt på helspänn?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen att du känner av en markant förändring av känslor, som resulterar i fysiska eller biologiska förändringar?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen känner av en stark ihållande känsla av ilska eller irritation som leder till konflikter med de närmaste?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen känner ett minskat intresse för vanliga aktiviteter och att du saknar energi och motivation att göra något över huvudtaget?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen har svårt att samla tankarna och koncentrera dig som vanligt?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen att allt går trögare att du saknar energi och kraft att göra saker?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen att du att du har en markant förändring i aptiten, över äter eller får begär efter speciella maträtter?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen att du får problem med övertrötthet eller sömnlöshet?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att du perioden innan menstruationen att du andra fysiska symptom så som ont i brösten, huvudvärk, svullnar upp, vikt ökning eller muskel smärta?
Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej

Upplever du att dina problem allvarligt påverkar din förmåga att
sköta ditt arbete jobb, skola, sociala aktiviteter eller umgås med  din partner på ett sätt som känns acceptabelt?

Ja, det stämmer
Stämmer ganska väl
Nej


Ok, jag fick 18 poäng! Av hur många????? Äh, jag vill inte tala om det......



24................................................
.???!!! Säger en del, va:)


Ska nog läsa mer om detta. Som tack för att jag tog testet kunde jag få en gratisbok av Jonas Gåde, medlare i bl a "Grannfejden"............


Tack Ullis!!! Trevligt med vänner som vill hjälpa till;)


Nu ska jag andas lite innan sängen.... Behöver nog stilla mig lite;)


Hej då, lilltå!

 
 
pezze

pezze

27 augusti 2009 21:37

stämmer rätt så bra på mig oxå.. :O
var gör man detta testet någonstans i nätet?!?!? :)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cajsa

28 augusti 2009 07:55

pezze: Googla på PMDD!! Testet fanns där och sedan valde man så sanningsenligt som möjligt mellan dessa tre alternativ. Lycka till;)

 
Ingen bild

Dr.Ullis

28 augusti 2009 09:30

Du är då rolig min vän! Du vet väl att jag älskar dig för den du är;)

 
pezze

pezze

28 augusti 2009 19:47

TACK!!! :)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa - 26 augusti 2010 21:48

F r o m 1 september hittar ni mig här:   www.cajsassmycken.se     Ni följer väl med   ...

Av Cajsa - 25 augusti 2010 21:03

Nu i helgen, 28-29 augusti, är   det dax för årets stora   händelse här i Nora nämligen   Noramarken!!   2,5km marknad, massor av   knallar och folk på Noras gator   och torg. Jag kommer att stå   utanför "Helens hör...

Av Cajsa - 13 augusti 2010 18:48


Nu har det gått en vecka på mitt nya arbete och det känns.... Jag är trött i huvudet av allt nytt, men det känns så himla bra  ! Det har varit mycket annat oxå. Plockande och planerande efter Larmäss och inför Noramarken. Jag har lite idéer inför m...

Av Cajsa - 6 augusti 2010 10:57

Här kan du läsa allt om helgens/årets Larsmäss:     http://www.jarnboasbygdegardsforening.dinstudio.se/text1_7.html       Bord nr 100 är mitt och Ebbas änglar´s   bord   Hoppas vi ses där!     ...

Av Cajsa - 4 augusti 2010 17:15

Vill bara berätta för dig som inte vet det än:   Jag har ett företag, Cajsas smycken, och   de smycken som jag lägger ut på bloggen är   till salu! BRA VA  !     Hittar du något av intresse så tveka inte   att maila mig på ...

Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards