Alla inlägg under juli 2009

Av Cajsa - 2 juli 2009 13:40

 att jag fick en lillasyster:) En liten skrynklig sak med blå ögon. Ingen, jag säger ingen, var stoltare än jag!

Jag minns att jag längtade och att när hon väl kom var lyckan gjord. Mamma och pappa gav mig en docka som hade sand i magen, som vägde som en riktig bebis. Gu va pedagogiskt va;)! Undrar vem av dockan och den "riktiga" Ungen som var bäst??? Mohahaha!!

Det är så bra att testa saker på en lillasyster eller lillebror. Själv minns jag några bra saker:

Hur nära kanten på sängen kan en lillasyster ligga innan hon ramlar ner? Det var ganska nära, tycker jag. Sedan ramlade hon och DET kan väl inte vara MITT fel heller?? Att hon fick ont i skallen och grät kan väl inte jag hjälpa?

Hur hårt kan man slå i stjärten på en lillasyster med blöja innan hon bölar? Även här kan jag säga att jag höll på ett tag innan något hände:)

Hur pass sur blir en lillasyster när en storasyster kommer in och sjunger en vacker melodi när lillasysytern spelar in band med kompisar? Vääääldigt sur blev hon, och det blev också med på bandet;)

Kan två större syskon lära en lillasyster att cykla? Ja, faktiskt, även om det är svårt att tro att det gick att lära denna bestämda dam något alls. Jag menar hon kunde ju redan det mesta....Hon såg så rolig ut med det där lintottshåret fladdrande i vinden, jackan uppknäppt och hur hon liggandes över styret for gatan fram. Alla väntade på när hon skulle lyfta och flyga iväg. Vi tyckte hon påminde om Marabella i "Trolltider"! HAHAHA!!

Hur övertygar man en lillasyster att vissa saker hände innan hon föddes och det därför är en omöjlighet för henne att veta??? Det, mina vänner, är nog det svåraste med denna lillasyster;)


Det jag vet är att idag är det 28 år sedan hon damp ner? fram? och sedan dess har jag älskat henne!


                            Grattis Maria på din födelsedag!!


Vi ses om en stund!


I morgon blir det semesterfirning. Kanske skulle unna mig ett glas saft;)

ÄNTLIGEN!!


Bilden är så fin. På tre tokar som jag älskar:



 

Av Cajsa - 1 juli 2009 22:16

Min underbara bränna som jag skrev om i ett tidigare inlägg har förbryllat mig en hel del... Inte fasen kan jag ha stått sådär under så lång tid att det har blivit en hand???

Idag upptäckte jag att det såg likadant ut på andra sidan.... Nu tor jag på en annan teori, nämligen att jag har suttit med ryggen mot solen och skapat "veck" med mitt skinn och hud så att det har blivit sådär....

Vad tror ni?

Kolla här:

Av Cajsa - 1 juli 2009 20:19

Idag har jag inte träffat mina barn alls.Jag har pratat med dom i telefonen, tjatat om att äta, suckat över pengabrist och lovat att dom får åka till badet med kompisar. Själv har jag hunnit pärla, duscha, tvätta, slappa och druckit kaffe. Är det såhär att få stora barn?


Björn är till stugan och öser grus. Vi , läs Björn då för fasen, ska göra en parkeringsplats och fixa till där förrådet ska stå. Vi , jaja,Björn, började redan förra året med detta men pga utebliven gruskörning så är det inte färdigt än.

Förrådet som Björn byggde när vi hade hus står på ett ställe där vi inte ska ha det... Det är bara förvarat där så länge liksom. Hahaha, tänk att vi förvarar en förvaring;) Vi tog liksom med det när vi lämnade huset, så det är flyttat en gång redan. Hur det kan vara:)


I alla fall så önskar Björn att det ska flyttas nu i helgen, eller inom en snar framtid åtminstone. Skönt när detta projekt är klart. Och jag vill inte se själva flytten.... När det är på plats ska jag sluta blunda! Mohaha!


Jag lääääängtar så till semestern. Övervägde att sjukskriva mig för stukad stortånagel på vänster fot, men jag la ner det.....


Nu är mina smycken på plats nere på stan i Nora. Hoppas ni tittar förbi en sväng:) Känns lite läskigt, som vanligt. Men nu är det ju liksom upp till kunden att handla om det finns något som faller i smaken. Och smaken är ju som bekant som baken.


På lördag är det dax för årets utgång. Jag brukar unna mig en kväll om året där jag slår klackarna i taket, eller i öltältsduken.... Det bästa är att Carina och Jörgen kommer:) DET gör mig på kanonmuntert humör ska ni veta!


Nu ska jag kolla om det finns något att stoppa i en hungrig mage och sedan invänta mina 3 underbara män!


Regnet kom idag hoppas det bara är tillfälligt!


Svetten lackar och mina skor är utan klackar! (förresten upptäckte jag, när jag klev ur bilen på stan igår, att jag hade åkt hem från jobbet i mina rosa foppor som jag har inne. Inte så bra!)




Ovido - Quiz & Flashcards