Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Cajsa - 14 juni 2009 21:12

....nu får du gärna komma." Så gick en gammal slagdänga. Men jag börjar faktiskt tro att detta är vad svenska sommar har blivit. Ska nog forska ang. detta och sedan skriva en doktorsavhandling på ämnet. Kanske blir jag rik på köpet:)

I alla fall så börjar jag tycka att detta skitväder kan ta å dra iväg någon annanstans! Kanske behövs det ett par droppar i Saharaöknen?


Denna söndag har gått i fönsterputsens tecken. Efter allt tvättande av fasaden så var fönstrena allt annat än rena. Nu är dom det:) Detta betyder att fönstrena är putsade två gånger denna vår, vilket innebär ca: 100% ökning från förra våren! WOW!! Men nu får det vara bra ett bra tag framöver. Roligare saker finns det att lägga tid på.

Det värsta med solen, om den behagar titta fram, är att den avslöjar resultatet av putsen....


Jag och mannen tog en timmas skön, rask, promenad i regnet. Jag, som försöker lära mig acceptans, märkte inte hur regnet strilade ner över mina kinder och gjorde min kropp alldelese kylig. Nej då, jag bara koncentrerade mig på min gång och accepterade det som inte går att göra något åt;)


Nu avslutar jag denna söndag med bilder på sommarlovskillar, fina skåpet(som är på plats) och en önskan om en god natt till oss alla och envar!


Regnet det bara öser ner, I can´t stand the rain, I´m singing in the rain, Sommaren är kort det mesta regnar bort, Dripp dropp regnet faller sakta..............( dom är många, låtarna om det förbenade vädret!!!)


//Paraply



Ovido - Quiz & Flashcards