Alla inlägg under april 2009

Av Cajsa - 23 april 2009 17:48

Läste detta på aftonbladet. se

"Sex varje dag – i ett år"

Charla Muller gav en speciell födelsedagspresent åt maken Brad

Ett fallskärmshopp eller en exklusiv whisky?

Charla Muller bestämde sig för att skippa de klassiska presenterna när maken Brad fyllde 40.

Istället fick han sex – varje kväll i ett helt år. osv...


Oj oj oj!!! Spontant tänker jag: Vad tänkte människan på? Vad är det för fel på whiskey eller ett par karlsonger? Eller varför inte en bra bok?


Den bästa kommentaren var denna: 

Keroj, 51 år, Idag 15:33 Jag brukar säja åt frugan. Vill du ha sex dra i snoppen en gång, vill du inte dra 50 ggr. Det fungerar ganska bra.


Hahahahahaha!!!:)

Av Cajsa - 23 april 2009 17:19

Jag var hemma igår också. Både Olle och Lucas var hemma. Lucas ser verkligen för bedrövlig ut. Jag ringde vårdcentralen efter tips om medicin. Jag valde dock, i samråd med läkare, att inte medicinera. Herpesviruset försvinner ju aldrig utan skovet lindras bara för den gången. Plus att i detta fall var det försent redan. Plus att det handlar om penicillin, vilket jag helst avstår. Doktor N ansåg det också, vilket är ganska avgörande. År 2009 eller inte, herpesvirus blir man aldrig av med.


Jag och sönerna bestämde oss för att göra rent hus, eller terrarie, åt våra underbara eremitkräftor.... Vet ni hur mycket grus det är i ett litet terrarie? Inte?

 Det är JÄTTEMYCKET!!!

Det började med att allt grus skulle i ett durkslag för att sköljas. Från durkslaget skulle det sedan i en enorm kastrull för att kokas. Sedan skulle detta grus ösas och sköljas av igen. Därefter gäller det att torka gruset.... Detta gjordes i flera flera omgångar på plåtar i min underbart effektiva ugn. Det gäller att inte ha så tjockt lager, eftersom det då inte torkar....

Detta tog mig timmar. Sedan rengjorde jag själva glaset genom att skrubba detta i badkaret.

Under denna tid passade jag på att laga mat, putsa fönster och plickediplocka här hemma. Efter maten stekte jag pannbiff och frös in.

jag gillar egentligen inte människor som måste påpeka att idag har jag

1

2

3

4

osv, men nu vet ni varför jag inte bloggade igår:)


Under Grey´s låg jag på min underbara spikmatta. Den gör ont, är skön, svider och gör att jag kopplar av. Konstigt va!


Grey´s förresten.... Igår var jag tvungen att kolla med min syster, som kollar i förväg, ang. Izzie.

Jag klarar inte riktigt av det som händer i serien just nu. Systern visste dock inte så mycket mer, vilket kanske var tur...


Har varit på utvecklingssamtal med Olle idag. Han är superduktig men får inget gjort pga att han tänker på annat. Nähä!!! Skönt alla fall att han kan! Fröknarna var också bekymrade över att han är så trött. Han äter tydligen inte skolmaten. Jag som då vet att han knappt äter frukost förstår varför han är trött..... Måste komma på något som ändrar detta. Tvångsmata? Sondmata? Hota? hm....


Lucas är hemma idag och imorgon med. Ska få honom att göra lite skolarbete nu. Då säger vi bara: "Lycka till"!


Nu ska jag fixa mat!


Hipp hipp!



Av Cajsa - 22 april 2009 20:48

... när man startar upp något.

Därför återkommer jag med ett inlägg i morgon.

Nu Grey´s


Tjipp

Av Cajsa - 21 april 2009 21:56

Väldigt ungdomlig rubrik,eller va:)

Jag lider verkligen med Lucas. Han vaknade redan igår och sa att han hade fått munsår. Inte så farligt, sa jag.....

I morse var det verkligen bland det värsta jag har sett!

Från överläppen och upp till näsan, lika bred som näsan, är det ett område FULLT av munblåsor.

Usch, stackars pojk!

Han vill vara hemma från skolan och jag, om någon, vet hur han känner. Kanske skulle det vara bättre om jag hade kunnat fört över något positivare till min äldsta son?

Man kan ju tyvärr inte vara hemma för detta. Inte varje gång. Det tar ju ett tag innan blåsorna är borta...

Men just nu överväger jag om han inte ska få vara det. Jag är ju ändå hemma med Olle.


Återkommer med uppdatering imorgon.


Sov gott alla!

Av Cajsa - 21 april 2009 09:20

Har inte fått många kommentarer ang. min efterlysning av båt.

Betyder det att ingen vet något?

Kom igen!!!

Någon har väl en att skänka va?? Det är till välgörande ändamål. Du som har en kommer att hyllas som en hjälte och göra en hel hoper människor lyckliga! Det är väl värt en hel del....:)


Annars kanske jag måste kölhala någon... Mohaha hahahaha



Av Cajsa - 21 april 2009 09:08

Idag är jag hemma med Olle. Han är superhängig:(

Hans allergi tror jag förvärrar hans förkylning, men jag vet inte....


Lucas är ju också himlans förkyld men han är iväg. Stackarn blir ju full med munsår så fort det är lite obalans i kroppen. Jag lider med honom. Hade likadant när jag var barn. Nuförtiden kommer det bara ett par gånger om året. Försöker trösta Lucas med det, men vad hjälper det honom nu?


Jag ska försöka slita mig från denna djävulska dator för att göra något nyttigare. Mitt löfte om max en timma per dag känns vääääldigt avlägset för tillfället. Kanske får ta tag i den biten igen:) Det är som om datorn suuuger till sig mig och sedan tvingar fast mig här. Jag får ont i hela kroppen av det, men det är ju inte mitt fel utan datorns... Snyft, stackars mig som har en som elak dator i mitt hem!


"Låt den rätte komma in" är en riktigt läskig bok som gör att jag sover dåligt och inte ens vågar gå upp på toa på nätterna. Och jag som inte ens tror på spöken.....eller??


Fick förresten 100m!!!! skinnrem med posten igår så kanske jag ska göra lite halsband. Det bör ju räcka till ett par tre stycken. Mohaha!!


// tuddelu

Av Cajsa - 20 april 2009 21:44

.... till stora staden Örebro efter jobbet. Jag var inbjuden till min systers praktikplats för att visa mina smycken på en kafferast. Ja, det var inte gjort på en kafferast men det var på en kafferast...

Well, i alla fall, det var jag. Det var givande tycker jag allt. Nu har jag beställt grejer igen för mer än jag sålde:) Inget jag blir speciellt rik på alltså.

Kanske en dag....

I morgon ska jag vara tillbaka på jobbet, efter jobbet, igen kl. 18.30 för ett möte. Denna vecka är lite späckad. På torsdag är det utvecklingssamtal för Olle, viket påminner mig om att jag har ett kvar att göra med ett av "mina" barn.


Ops!


Nu i säng för en peng, tom peng pung, tjing tjong medaljong!

Va jag kan;)


Av Cajsa - 19 april 2009 21:37

Undrar om jag håller på att bli en zombie...

Är så trött. När vi hade ätit idag ville jag hem och sova. Det var jättemysigt men det kändes som om inte ögonen orkade vara öppna.

Kanske jag måste börja sova middag? Kanske börjar jag bli gammal?


Kanske ska jag sova nu???


Ja aa  aa det ska jag


Go natt då!

Ovido - Quiz & Flashcards