Alla inlägg under april 2009

Av Cajsa - 19 april 2009 10:28

Nu har snart denna helg nått sitt slut. Om jag ska summera den så har den varit riktigt bra. I fredags var vi ju på firande av pappan och sedan hem. Vi skulle ha stuckit till stugan men vi hade inte det vi behövde för att göra det vi skulle så vi stannade hemma:)

Hela lördagen byggde Björn och killarna koja i skogen. Lucas har åkt på en riktig förkylning, men det är som jag säger: Blåsippor aldrig snuva får, än får ni gå med strumpor och skor, än är det vinter kvar....

Olle har det lite jobbigt med sin allergi. Han blöder mycket näsblod och det kliar lite överallt.

Jag fixade lite i rabatterna. Jag har ju det som ansvarsområde här där vi bor. Det ingår i hyreskontraktet och känns alldeles lagom för mig. Jag fick sedan för mig att jag kunde räfsa lite i gräset framför våran ingång.... Det var inte så kul:( Björn ska göra klart idag. Känns sådär att lämna något som man påbörjat, men mina armar värker....

I går kväll kom min bror, svägerska och världens härligaste Elsa hit på mat. Å, vilken mysig kväll det blev:)


Denna natt var den jobbigaste på länge. Svårt att somna, vaknade av att jag behövde gå på toa, svårt att somna om. Vaknade av att Björn studsade upp ur sängen, han hade fått kramp. Svårt att somna om. Vaknade av att telefonen ringde 04.46, ingen i andra änden.... Svårt att somna om. Hörde grannen som har problem med allergi och hostade och var orolig. Blev orolig för henne eftersom det tydligen är skitjobbigt att andas.... Oj oj oj!


Jag hoppade över tennisen idag, känner att jag måste göra lite annat. Senare ska vi iväg och äta mat på Haga. Vilken tur vi har:)


Nu annat! 

Av Cajsa - 17 april 2009 20:17

Jag märker direkt när det börjar bli för mycket omkring mig. Jag glömmer saker och den där oroliga gubben som bor i min mage börjar röra på sig... Det där lät ju lite märkligt kanske, men när jag är stressad och irriterad så är det som om jag har en argsint jä..l som sitter i magen och rör runt:)


Nu måste jag försöka sansa mig och sortera och sedan är jag på topp igen!


Jag är min egen kognitiva beteendeterapeut om ni undrar. Jag vet precis hur jag ska göra, det gäller bara att ta signalerna direkt och inte låta dom dra iväg mig in i mörkret. Det är så himlans mörkt där.


Nu ska jag överraska min man med en kram och en puss. Han och mina älskade barn får lida när jag är nedstämd. DET är inte bra!


Grattis till min bästaste pappalappaslappa som fyller år idag!!! Tack för mumsig mat, trevligt sällskap och gott fika!


Trevlig lördagkväll, vad ni än gör!


Av Cajsa - 15 april 2009 17:11

Idag har var vi till simhallen. Vi var helt själva i 2 timmar!!!

Otroligt:)


Männen i hushållet påbörjade en koja vid stugan. Spillvirke någon?


Lucas och Olle håller på att bygga en koja ihop med två kompisar, Adam och Joel. Gud vad dom sliter! Pappan till de andra två hade nu under helgen spikat väggar så vi var där och fotade lite....


En bild på pyromanerna också:)


Av Cajsa - 15 april 2009 17:07

Jag är på jakt efter en båt....

Plast eller trä spelar ingen roll MEN den ska vara gratis!!:)

Har du någon, eller känner du någon som har en, så hör av dig!

Annars måste jag kanske gå ner till strandpromenaden och kolla om det finns någon där som ser övergiven ut;) Och det vill vi ju inte ska hända, eller hur!!


Tut tut



Av Cajsa - 14 april 2009 21:44

Nu är det dax att vara tillbaka känner jag!!

Hoppas att alla har haft den påsk ni önskade att få. Vi har varit i stugan och arbetat hårt, men också njutit av att vara lediga:)

Hela påskafton eldade vi ris, krattade och rensade. Det var en underbar dag, soligt och skönt. Jag påpekade att Björn vart bränd på flinten och att han måste ha något på sitt huvud (mamma???). Han menade dock att det var av värmen från elden.....(karlar!)

Efter att ha duschat av sig på kvällen så var han fortfarande röd och bränd.  Jag behövde inte säga så mycket då! Jag hade alltså rätt igen;)


Vi bar ut badkaret ur stugan i somras. Vi tänkte att det skulle lösgöra lite plats i det trånga toa/badrummet. Nu åkte dock karet in igen eftersom det var omöjligt att duscha på en yttepytteyta, med lutning åt helsike. Tur att ingen har velat ha badkaret när vi har frågat(mohaha)!!!

Undrar vad grannarna tror om oss där ute!?

Vi hann också bli arga på killarnas trams ett par gånger. En av gångerna var den argaste vi någonsin har blivit. Kändes INTE bra, men ibland brister det. Tur då att man har den där spärren som gör att man inte slår till....

På det hela var det en underbar vistelse i vårat paradis:)


Idag har jag och grabbarna varit till Lek&Buslandet. Kul för dom, inte såååå kul för mig. Började dock läsa "Låt den rätte komma in" och det gjorde att tiden rusade iväg. Vilken bok!

Vi lunchade med min mormor efteråt. Hon hade gjort något med köttfärs med väldigt speciell smak. Det gick inte hem hos grabbsen så det fick bli Gyllene Måsen innan hemfärd;)

Det blir aldrig något beprövat hos min mormor utan det ska testas nya saker jämt. Så har det alltid varit och som barn var/är det väl inte alltid så kul...

Gulligt av henne ändå...


Nu ska jag lägga mig. Är ledig en dag till sedan är det allvar igen!


Vi ses snart!

Välkomna tillbaka!


Av Cajsa - 9 april 2009 13:14

Nu tar jag ledigt från både jobb och blogg.

Återkommer nästa vecka när äggen är slut och kvasten har fått punktering:)

Hoppas att alla får en bra påsk med massor av sol och sköna stunder!

GLAD PÅSK!


Av Cajsa - 8 april 2009 21:52

Här hemma är alla vakna och tre av fyra allmänt lite galna...

Jag är alltså den som är sansad:)

Färjestad färjestad, färjestad färjestad!!!!

Vinner dom i kväll (om 1 min??) är det klart och Färjestad blir svenska mästare och mina killar blir glada!

Björn håller egentligen på Brynäs, men hur går det för dom??

Ja ja, vem bryr sig;)

25 sek.....

10 sek....


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
A

 Så lät det nu!!!


Och nu ska jag få två knas att sova..... Wish me luck:)


Snart ledigt= skönt


Av Cajsa - 8 april 2009 08:26

Idag tänkte jag ta det lite lugnt efter att ha skickat killarna till skolan. Men varför trodde jag att jag skulle kunna göra det?

När det var dax  för kidsen att klä sig och cykla iväg kom vi på att Lucas grejer var kvar på trappen hemma hos mormor.... Det handlar om hemnyckel, jacka, skor och mobiltelefon!

Det är lite körigt med tid på tisdagar så min mor och svärmor förbarmar sig över mina barn dessa dagar. Stoppar i dom något att äta innan träning och lek. Lucas tränade fotboll och böt om hos mormor, lämnade grejerna där och cyklade hem efteråt. Jag, mamman, lovade att hämta dessa saker efter den härliga promenaden.... Men jag har ju minne som en guldfisk!!!

Jaja, det var bara att ta bilen och skjutsa, hämta och lämna. Killarna får gå hem och jag ska nu ta min cykel för ännu en dag på jobbet.


Nu är det faktiskt nedräkning som gäller. Ska bli skönt att vara ledig. Vi ska till stugan och softa, gräva, städa, röja och njuuuuuta:)


Skithockey´n gör att Grey´s utgår i kväll!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAA

Vissa här hemma är glada, andra är det inte:(


Tjipp tjipp!

Ovido - Quiz & Flashcards