Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

En badkrukas bekännelse...

Av Cajsa - 27 juni 2009 16:30

Ja, jag är en badkruka av stora mått. Så, nu är det sagt!


Det blir lite si och så med bloggandet i dessa dagar. Det har ju, om ni inte märkt det, ÄNTLIGEN blivit sommar i detta land:)


Jag och killarna packade matsäck nu på morgonen och drog iväg till ett mysigt badställe. Vi landade 10.30 och la ut filten i sanden, bland alla myror, och gjorde oss hemmastadda. E, barnens kusin, var också med. Ganska snabbt var killarna i vattnet och levde rövare. Jag satt på bryggan och språkade med en "gammal" klasskompis. Det var trevligt! Jag hade fötterna i vattnet, men inte mer.... Efter en timma var det dax att fika lite, sedan ville killarna i igen. Jag låg kvar på filten och mös. Soooooooolen gassade och allt var sådär lugnt och härligt. Skönt förresten med så stora barn. Många jagade runt på sina små, tjatade om att inte skvätta sand, akta filten, akta dig, NEJ!, osv osv.


Jag kan rekommendera att ligga helt stilla på stranden och lyssna på folk. DET, mina vänner, är en upplevelse utöver det vanliga. Hahahaha!!!

E frågade sina kusiner om dom ville vara vuxna. Ja, ibland vill dom tydligen det..... Då frågade jag om dom ville betala räkningar också. Lucas talade då om att han faktiskt var ett barn.....Mmmm, sen var det slut på den diskussionen. Senare hörde jag E fråga Lucas om han böt kalsonger varje dag:)


Jag gick ner i vattnet upp till häcken och sedan tar det liksom stopp. Det tar även tid att komma så långt som till rövva ska ni veta. Upp igen och njöt i solen, ner igen och plaskade lite i strandkanten. Jag menar, om jag inte badar i 26 gradig pool så varför i  hunnan skulle jag tro att jag skulle komma i sjön?! Kl. 13.45 doppade jag mig, hör och häpna, för att sedan gå upp igen. Jag var nöjd. Det tog alltså drygt 3 timmar att ta det stora stegen och få i hela mig i det iskalla vattnet. Jag tror inte att det kan ha varit mer än 7-8 grader..... Mohaha!

En sak funderade jag på medan jag funderade på att doppa mig. Nämligen, när min mage hänger mer än den gör nu kommer jag inte ens komma i till rumpan, eftersom magpartiet är värst att få vatten på. Sug på den funderingen!!

Efter att ha kalasat på pastasallad och haft det skönt for vi hemåt vid 15.10 tiden. Nu ska vi se om det blir ett kvällsdopp efter maten....... eller inte;)


Björn är på forsränning med polarna. Han kommer hem i morgon. Undrar om det är såhär det ska vara numera. Jag är hemma och han är det inte....


Jag ä inte bitter i solen;)


Slutligen en rekommendation:
TA MED BARN, MAN, KATT, FARMOR, GUBBAR OCH ANDRA GUMMOR OCH SE "BERT" PÅ PARKTEATERN I SOMMAR!!!

Otroligt rolig var den! Jag har inte skrattat så gott på länge, länge, länge!


Boka biljetter via Örebrokompaniet 019- 21 21 21 eller via ticnet.se


Tjing tjong badbyxa!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa - 26 augusti 2010 21:48

F r o m 1 september hittar ni mig här:   www.cajsassmycken.se     Ni följer väl med   ...

Av Cajsa - 25 augusti 2010 21:03

Nu i helgen, 28-29 augusti, är   det dax för årets stora   händelse här i Nora nämligen   Noramarken!!   2,5km marknad, massor av   knallar och folk på Noras gator   och torg. Jag kommer att stå   utanför "Helens hör...

Av Cajsa - 13 augusti 2010 18:48


Nu har det gått en vecka på mitt nya arbete och det känns.... Jag är trött i huvudet av allt nytt, men det känns så himla bra  ! Det har varit mycket annat oxå. Plockande och planerande efter Larmäss och inför Noramarken. Jag har lite idéer inför m...

Av Cajsa - 6 augusti 2010 10:57

Här kan du läsa allt om helgens/årets Larsmäss:     http://www.jarnboasbygdegardsforening.dinstudio.se/text1_7.html       Bord nr 100 är mitt och Ebbas änglar´s   bord   Hoppas vi ses där!     ...

Av Cajsa - 4 augusti 2010 17:15

Vill bara berätta för dig som inte vet det än:   Jag har ett företag, Cajsas smycken, och   de smycken som jag lägger ut på bloggen är   till salu! BRA VA  !     Hittar du något av intresse så tveka inte   att maila mig på ...

Ovido - Quiz & Flashcards