Alla inlägg den 5 december 2008

Av Cajsa - 5 december 2008 15:28

Å, vilket härligt väder det är ute!

Jag vill helst ha det varmt och skönt men när det är vinter ska vädret vara som idag. Snön vräker ner och allt blir vitt och vackert:) Det blir så ljust!

Idag hade jag med mig en saffranskaka till fredagsfikat och den gick åt minsann. Det är så himlans god, TACK Ullis för receptet. Min mamma har bakat supergott vörtbröd till marknaden. TACK Mamma! Min svärmor har bakat mjuk pepparkaka. TACK Svärmor!

Jag har det såååå bra!

L:s klass ska ju stå på marknaden imorgon och på söndag. Hoppas att snön ligger kvar, det blir liksom mysigare med julmarknad då. Välkomna att handla av 4-5:an på Lärkeskolan!


Nu har L, O och B gått ut i snön för att bygga en fästning. Killarna blir så glada när pappa följer med ut. Oftast är det något annat som ska fixas först. B är lite som Alfons Åberg." Mmmm, jag ska bara". Och jag har växt så på bredden så jag inte kan ha mina termobyxor:(

Snart ska jag göra mig iordning för Örebro. Det ska bli mysigt. Det värsta med snön är ju när jag ska ut på vägarna.... Det kan vara halt, mamma, så jag lovar att köra försiktigt. Hihi!

Mamma brukar börja varna om halkan redan vid midsommar, men så här års kan hon ju faktiskt ha rätt.

Det blir nog inget inlägg imorgon(Ullis) för då drar jag och B till Surahammar för att gå på improvisationsteater. En kompis till B är med och spelar. Ska bli intressant.


Mera snö, helst inte tö!

Ovido - Quiz & Flashcards