Alla inlägg den 7 december 2008

Av Cajsa - 7 december 2008 21:22

Nehej, det blev inget Marieberg.... Det blir imorgon kväll istället. Kanske mindre folk då? 

Lika bra det eftersom min man tenderar att bli galen på alla idioter som är och handlar samtidigt som honom... Det värsta är ju att det inte blev någonting utav min planerade stöt på Markoolio:(

Hahahahahaha!

Nejdå! Vi tog en lång, skön promenad och sedan fikade vi.( B och jag alltså, INTE Markoolio) Vi kollade t o m på en film tillsammans, mitt på dagen! Hur vanligt är det nu förtiden?

En mysig eftermiddag alltså! Sedan gjorde B lasagne som vi bjöd killarna och farmor och farfar på när dom kom hem. Skönt att ha dom hemma igen, välbehållna!

Härlig helg med andra ord. Förutom lite små missöden kanske....:)

Godnatt!

Krama varandra i trafiken


Av Cajsa - 7 december 2008 10:33

Denna helg har varit ganska innehållsrik...

Jag ska summera lite tänkte jag. Vi börjar med fredag eftermiddag/kväll:


Skriver ett inlägg på bloggen bl.a angående snövädret i min del av staden. Var lite spydig mot min mor...(F´låt!) Duschar, fixar, pussar man och barn, sätter mig i bilen för att åka till Örebro. Ska på Ph+Orup med NA-recensenten(systeryster). Lovar att ringa B när jag är framme, väglaget är ju kass...

Första kurvan efter järnvägen här i P-hyttan.... Shit, sladd på bilen! Vad gör Pullan då då??? Jo, tokbromsar(knasigt va!) och svischar runt lite på tvären och slutar rakt in i 50-skylten!! PANG!!! Ut, lite halvt hysteriskt och en bil har redan stannat. En maffig mercedes. Tur att dom kom efter jag hade sladdat klart...Ska få hjälp upp, men denne hade ingen lina och ingen krok. Ringer B som svarar lite käckt " Hej Pullan, är du redan framme?"

" Nej jag har halkat av vägen!! Var har vi bogserlina?"

Nu har nästa bil kommit. En kvinna inom brandkåren sitter vid ratten. Det är skönt att bo i en liten stad! Flera bilar stannar. Jag upprepar vid alldeles för många tillfällen, i alldeles för gäll ton: " Å, jag som ska till ÖREBRO!" Haha, hysterikan, that´s me!

Mannen  i bil nr 1, P. Bryngelsson, sätter sig i Kvinnans bil M. Saljsö, drar smidigt upp hysterikans bil. Hysterikan skrattar och rattar sin bil. Lite i galnaste laget.... En bil till kommer. Två karlar kommer ut och kollar läget. Den ene säger: "Jag som trodde du tog stolpen!"

" Men det gjorde jag ju!", stirrar jag.

"Jaha, hur gick det med bilen då?"

Det blev en buckla i nummerplåten, tack jag klarade mig fint och än en gång väser jag och slår ut med armarna:

"JAG SKA JU TILL ÖREBRO!"

Tack ALLA som hjälpen mig i fredags!!!

Ja, jag fortsatte faktiskt! Något darrig. Men som vi brukar säga i vilda västern

- Ramlar du av hästen, så upp igen och rid vidare.....

Hahahahahahaha!!!! Mohahaha!!

 Vill bara inflika att det var många som stannade!!!


Konserten var jättebra!!!


I lördags åkte barnen til El Stockholmo och jag och B for till Surahammar. Det var kul med improvisationsteater. Kanske skulle starta något i Nora?


Nu ska B och jag in till Marieberg och fightas med alla andra julklappshysteriker. Och vet ni!! MARKOOLIO ska dit! Bara för att träffa MIG!! Hahahaha! Jag ska skrika aaaaaaa, kolla på mig! Han kommer att bli alldeles till sig när han ser mig. Undrar bara vad B tycker om mitt sätt??


Slir och sladd, sockervadd!:)

Ovido - Quiz & Flashcards