Alla inlägg den 13 december 2008

Av Cajsa - 13 december 2008 22:46

Hahaha, nä det lär jag aldrig bli...

Jag har alltså spelat hockeymatch idag. Det var en plåtslagare här i staden som hade dragit ihop ett gäng hockeytokiga. De flesta tror jag är gamla spelare. Björn blev medbjuden och jag med liksom. "Plåtis" sambo och två andra damer var med. Den ena damen plus "plåtis" sambo spelar i tantlaget här i Nora. Jag åker helst inte skridskor alls men tänkte att jag kan prova på denna sport som upptar så mycket av våran tid.

Med hel mundering (jag var svett redan innan all utrustning var på...) blev jag alltså med i ett lag. Det blåa laget...


Det var synd om mina lagkamrater måste jag säga! Jag var rädd och kunde inte åka skridskor och ta emot pucken samtidigt. Alla var så svettiga men av naturliga skäl så var jag inte så svett.... Jag menar jag stod ju bara där.

" In på mål Cajsa!" upprepades många gånger. Men vad fasen skulle jag dit och göra?? Jag kunde ju inte direkt hjälpa till:)


Björn stod i motståndarnas mål. Jag fick lägga en straff på honom men toatalmissade. Suck!


Innan jag gick av planen skrek "plåtis" att det var träning på måndagar och torsdagar. Jag blev alltså antagen till tantlaget efter min insats... Då börjar man ju undra hur dom andra spelar. Hihihihi!


Men till alla som undrar så slutade min hockeykarriär ikväll. I morgon blir det tennis istället....


Jag är mäkta stolt och imponerad av min man som gjorde en enastående insats! Alla som känner honom vet ju att han är envis som en röd gris. Och dålig förlorare är han ju... Vilken tur att han var i det vinnande laget:)


H O  C K E Y !! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HOCKEY!!!

Ovido - Quiz & Flashcards