Alla inlägg under juni 2009

Av Cajsa - 9 juni 2009 21:27

Idag när jag kom hem från jobbet var hemmet fyllt av ungar... Olle och 4 till. Lucas hade "flytt" till en annan kompis.

Det skulle nämligen övas inför skolavslutningen. Denna lilla grupp har beslutat sig för att uppträda med Alice Coopers gamla dänga från 1972 "School´s out"...

Oj oj oj, jag tycker att låten är bra, men 15 gånger på en eftermiddag blir lite för mycket:)

Det kluriga var att hitta låten utan sång, alltså instrumental. Jag ägnade en stor del av gårdagen med att leta på nätet, så även en annan familj. Idag visade det sig dock att en pappa, vars dotter ska vara med, fixade en karaokeversion på minde än 5 minuter!! Tjoho va bra!


Nu ska vi se om det blir av bara.... Kalla fötter eller trökfröknar är sådant som spelar in. Ska försöka lyckas ta bilder på djävulsrock i Nora kyrka. GuitarHerogitarrer, solbrillor och trummor ingår som rekvisita:)


Nu sova!

Av Cajsa - 8 juni 2009 18:54

Olle har öppnat en tatueringsfirma och tänker bli tatuerare! Än så länge handlar det om färgpennor i en "Låtsasmaskin". Men det är en maskin som prickar uppåner, uppåner....

Jag bara väntar på den dagen jag kommer hem och Olle har tatuerat Lucas med nål och bläck:)

Han är otroligt duktig. Han har ett papper bredvid sig och målar sedan på fri hand.

Lucas har nu:

NPBK 97 på ryggen

  • Egengjord gubbe på ryggen
  • Metallica på vaden, HELA vaden!
  • Backyard babies på bröstet, med dödskalle och allt...

 Olle har:

  • "Olle" på fingrarna (som ozzy osbourne)
  • A F på ena armen (kärlekens initialer)
  • AC/DC på vaden

och på torsdag är det skolavslutning, med kortbyxor och linne:)


TJOHO!!


Jag skickade bilderna, nedan, till en lite överförfriskad farbror i lördags. Hahaha!! Det ölande gänget undrade vad det var för en jubelidiot som tatuerade in NPBK på ryggen. Tänk vad alkohol gör med oss människor;)



Har klippt mig idag. Känns inte så vidare värst bra... Suck! Har tvättat det och det ser risigt ut... Usch, hoppas det känns bättre om ett par dagar.



Av Cajsa - 7 juni 2009 11:14

Hej på er alla!

Nu tror jag att uppehållet är förbi....

Känner att jag är redo för lite inlägg:) Kul sagt såhär i fotbollstider!

Vad har hänt sedan sist?

Ja....Det har varit fotboll, vårkonsert, god mat, inget godis(Hejja mig), morsdag, städning, tjafs, glädje, irritation osv...


Tänk, det har varit som vanligt i mitt liv!


Känner dock att jag skulle vilja kunna ta en paus i livet, ha ett fritt år, och ägna mig åt återhämtande. Känns det igen? Skulle jag tro att det gör av många, men man är sig själv närmast.

Synd att det där med friåret verkar borta. Tokigt att jag inte hann utnyttja det:(



Jag har även haft en smyckesvisning, blivit erbjuden att sälja i en butik och skrivit en saga.


Nu ska jag ta en promenad och rösta på ett parti till EU. Vilket? Ja, du... Vem vet. Inte jag. Är så dåligt insatt i politik och intresset är = noll. Gjorde ett test i AB och det visade sig att jag var någon annan än jag trodde. Kommer dock inte rösta så. Punkt!


Tjing tjong Eu-fjong

Ovido - Quiz & Flashcards