Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Yes!

Av Cajsa - 29 december 2008 20:59

Nu verkar vi vara friska! Igår slogs killarna och det är ett friskhetstecken, eller hur...

L var feberfri igår så idag tog vi en sväng till Marieberg. Alla julklappspengar skulle spenderas. L köpte ett PSP som han har längtat så efter och O köpte ett spel till sitt Nintendo och ett till ps2. Vad gjorde vi egentligen när vi växte upp?

Jag vill ha lite kläder men inget passar. Suck! Det är inte kul. Jag tycker att mycket är så damigt, sån är inte jag. Sedan är det extrakilona som jag har lagt till med som sätter stopp. Inget känns bekvämt. Å va upplyftande det är!

Nu längtar jag lite till nyår. Vi ska vara själv här hemma. Det ska bli skönt. Luften har gått ur mig och att bara få vara känns bäst i år. Det blir korv och makaroner till huvudrätt tror jag....not!

Något lyxigare ska jag väl hitta på:) Men det ska ju passa ALLA i familjen, vilket inte är det lättaste att fixa. Vi är liksom tre som äter det mesta och en tunnis som inte gillar mycket alls. Liiiiite jobbigt är det.

Hans önskan till nyår är pannbiff, sås och potatis!


Ikväll har jag haft lite roligt åt min pappa och hans fru. I har fått ett par snygga skor av sina barn. Det var det sista paret och det innebär att den högra skon är provad i butiken. Den vänstra är inte det.... Så när dom kom frågar I efter ett skohorn så hon kan ta av sig skon. Hahaha!

När dom skulle åka så var jag tvungen att titta på när skon skulle på igen. Jag, B och L satt i trappen som tre fågelungar och önskade att vi hade en videokamera. Där står I med foten halvt i och med skohornet på plats. Framför står min pappa och försöket liksom lirka och dra i skaftet som var tight och svårt att få grepp om.. . hahaha det var en syn för gudarna. Men skam den som ger sig. Pappa vek upp skaftet och bad sin kära fru att stoppa ner foten igen. Denna gången lyckades dom med gemensamma krafter. Undrar hur det gick hemma sen:) B tyckte I skulle ta matolja på foten och sedan ha skon på under natten. Jag sa att affären kanske kunde ha skon ett tag och bara säga att skon var slut men gick att prova och ev. skulle komma in igen nästa vecka.... Det är tur att vi har sån humor! TACK för showen Drucklabor!


Imorgon blir det förmiddagskaffe i Hammarby! Mysigt!


Kram och tack, vissa skor har klack!


 
 
Ingen bild

Pappan

29 december 2008 21:22

Upplysningsvis...det gick bra att få av skon i Druckla ( tips köp skor själv, så du kan prova i affären)

 
systern

systern

29 december 2008 23:12

ett tips från mig är att småkillarna får bestämma till exempel förrätten, om ni nu tänkte ha trerätters. sen kan de ju hjälpa till o fixa oxå så att du slipper stå själv i köket...
jag o Primen ska slänga ihop en trerätters till sex personer. alkholen får resterande fyra stå för.

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

30 december 2008 10:00

pappan: Vilken tur att det gick vägen! Ja, själv har jag ju svårt att förlika mig med mina stora fötter och har i allt för många år köpt 1-2 storlekar för små.... Smart? Nääää. Men i detta fall handlade det inte om storleken utan att den ena var för trång. Haha! Tänk om fötterna svullnar oxå...

 
Ingen bild

Cajsa

30 december 2008 10:01

systern: Det blir bra! Självklart ska vi hjälpas åt:) Lycka till med din nyår! Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa - 26 augusti 2010 21:48

F r o m 1 september hittar ni mig här:   www.cajsassmycken.se     Ni följer väl med   ...

Av Cajsa - 25 augusti 2010 21:03

Nu i helgen, 28-29 augusti, är   det dax för årets stora   händelse här i Nora nämligen   Noramarken!!   2,5km marknad, massor av   knallar och folk på Noras gator   och torg. Jag kommer att stå   utanför "Helens hör...

Av Cajsa - 13 augusti 2010 18:48


Nu har det gått en vecka på mitt nya arbete och det känns.... Jag är trött i huvudet av allt nytt, men det känns så himla bra  ! Det har varit mycket annat oxå. Plockande och planerande efter Larmäss och inför Noramarken. Jag har lite idéer inför m...

Av Cajsa - 6 augusti 2010 10:57

Här kan du läsa allt om helgens/årets Larsmäss:     http://www.jarnboasbygdegardsforening.dinstudio.se/text1_7.html       Bord nr 100 är mitt och Ebbas änglar´s   bord   Hoppas vi ses där!     ...

Av Cajsa - 4 augusti 2010 17:15

Vill bara berätta för dig som inte vet det än:   Jag har ett företag, Cajsas smycken, och   de smycken som jag lägger ut på bloggen är   till salu! BRA VA  !     Hittar du något av intresse så tveka inte   att maila mig på ...

Ovido - Quiz & Flashcards