Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Cajsa - 17 februari 2009 15:34

Fortfarande sjuk men bloggar ändå:)

Såhär var det:

Olle har ju en annons på Blocket där han säljer diverse spel till olika konsoler. Han har också sålt en GameBoy-konsoll i denna annons. Jag tog inte bort denna vara förrän igår och detta har gjort att många har ringt pga  just konsollen. I lördags när jag, systern och Björn drack kaffe så ringde det på min mobil, eftersom det är jag som sköter om Olles affärer… Detta samtal utspelades sig då:

-          Cajsa

-          Ja, hej jag heter bla bla bla (vilket namn va…). Jag ringer angående annonsen på blocket.

-          Ja, svarar jag.

-          Den där G B A D konsolen, finns den kvar?

Och här började jag tappa fokus… Vad f-n menar människan? G B A D???? Aha!!! Ok nu fattar jag…

-          Eh, du menar Game Boy? Nej, den är tyvärr såld.

-          Jaha, ok

Då kommer det liksom ett ord ,som inte ens finns, över mina läppar. Det är då jag säger det sådär lite drygt och världsvant…

-          Yet!!!!

Jag blir tyst, systern och Björn kollar på varandra, kollar på mig. Kvinnan i andra änden blir tyst, sen säger hon liksom…

-          Eeeh, ja ok

-          Ok, hej då! Tror jag att jag säger...

-          Heeeeej dååå!, säger kvinnan

Men va fasen var detta! Varför sa jag inte något som;

 ”Oj, vad säger jag!? ”

Eller något annat smart. Antagligen för att jag inte riktigt fattade vad som hände. Eller för att jag kanske inte är så smart... Suck vad pinsamt sånt där är. Jag frågade mina älskade fikakompisar om jag skulle ringa upp och förklara mig. Dom hade dock fullt upp med att garva sig harmynta på min bekostnad. Jag tror aldrig att dessa två har skrattat så gott åt samma sak. Det var ju roligt iofs kul att jag lyckades roa dessa jäkla individer. Jag sprang och gömde mig i klädkammaren en stund efter detta!

Nu är annonsen ändrad!

Yet på er därute

Nästa gång kommer jag att berätta historien om mitt smeknamn, Pullan!

På återseende kära läsare! " Återseende"föresten, det går väl kanske inte att skriva...??

Ovido - Quiz & Flashcards