Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Cajsa - 26 februari 2009 20:50

26/2 1997 kl. 11.40 på bb i Örebro föddes ett "gossebarn"( det stod det i uppgifterna om den nyfödda).

Vikt: 2875

Längd: 48 cm


Lucas hade navelsträngen runt halsen när han kom. Jag minns så väl att han låg mellan mina ben, alldeles tyst. Barnmorskan gnuggade hans rygg och försökte få igång honom. Den där lilla vita kroppen bara låg där, som en degklump, och guppade under hennes händer. Vad många tankar det han fara genom mitt huvud.

Är han död?

Vad gör dom?

Men gör något!!


Sedan sa en barnmorska till Björn att följa med ut och ropa på hjälp. En annan kvinna stannade hos mig, tröstade och kramade. Björn, barnmorskan och MITT barn försvann ut. Bort från mig.

Jag hörde Björn ropa på hjälp och flera par fötter som klapprade över golvet.

Efter något som kände som en hel evighet (enligt Björn tog det några minuter...) kom dom tillbaka! Han andades! Lucas blev lagd på mitt bröst. Det var världens vackraste lilla varelse som låg där. Så blek, nästan lite blå och så fin! Han var vårat underbara barn och han levde!

efter 5 timmar i vattensäng, för att få tillbaka värmen, fick vi hålla honom så mycket vi ville. Och om vi ville:)

Det är ett stark minne som nog aldrig bleknar helt.


Idag är det alltså 12 år sedan som Lucas kom till oss. Det är inte klokt vad tiden går. Han är fortfarande världens bästa Lucas, om än lite större...

Det är underbart att ibland reflektera över sina barn! Det är då man plockar fram det gottaste och känner att det verkligen svämmar över av kärlek!


Han blev supernöjd med sin dag och all uppvaktning.

Presentlista:

Hockeybenskydd

Hockeybyxor

Väska till psp

Usb-kabel till psp

Super Agent Clank-spel till psp

Minneskort till psp

3 snygga tröjor

Refill till mobilen

Silverkedja (modell lite grövre)

Trisslotter (jäkla nitlotter:()

Pengar


I morgon får han en ny hockeyklubba av oss också. Lucky him!


Jag fick en sockerkaka och goda bullar, av min mamma, för att bjuda gästerna på.

Tack älskade mamma!

Tack alla som kom och uppvaktade! Det är mysigt att ha er!


Nu ska jag röja lite sedan blir det sängen


Kalas och stohej, tack för mej!




Av Cajsa - 26 februari 2009 15:51

Vill säga att vi firar Lucas här hemma idag/ikväll.

Jag ska försöka hinna med en avrapportering när alla gäster har gått... Vi får väl se om jag orkar.

Nu ska jag bulla upp:)


Kram så länge 


Ovido - Quiz & Flashcards