Alla inlägg under februari 2009

Av Cajsa - 9 februari 2009 17:58

Det var riktigt kallt när vi rullande hemifrån 06.40 idag. Bilen var liksom alldeles trög. Men iväg kom vi, vilket jag är glad för! Alltid trist med krånglande bilar.

Killarn åt som vanligt frukost hos deras snälla mormor. Jag vet att hon är segare än seg på mornarna så jag är mäkta förvånad över det hon gör för sina barnbarn varje måndag och tisdag. Tack mamman!

På jobbet passade vi på att vara ute med de "stora" barnen. Vilken härlig förmiddag! Sol, snö och pulkaåkning. Hahaha! Jag skulle visa ett barn va fint det är med snöänglar... Nu hör det till saken att mina termobrallor sitter så hårt så jag mår illa och får huvudvärk, stackars mig va! Jag gjorde en ängel, men när jag skulle upp så liksom fastnade jag, for bakåt (baktung? Jag???) och fick vältra mig på sidan och försöka komma upp. Vilken syn för gudarna!! Ängeln var inte så mycket att stoltsera med när jag väl kom upp! Barnet fattade dock principen...


Efter hemkomst, matlagning och gnabbande mellan syskonen bar det av till hockeyträningen med L. KL. 16.30 skulle han stå på isen. När vi nästan var framme ringde B och frågade om han kunde åka med hem. Hans cykelkedja hade inte bara hoppat utan GÅTT AV!! En cykel som är ca 3 månader gammal och köpt på en riktig cykelhandel för åtskilliga tusenlappar. Ska det vara så!? Nej, jag kastar den i soptunnan:)


Vecka 10 kommer spisen, hoppas inte hyresvärden har köpt grisen (i säcken)


Men näääää, dom blir bara värre och värre dom där slutklämmarna! 

Av Cajsa - 8 februari 2009 13:02

Oj, vilken skräll det blev igår när Carl-Einar Häckner lookaliken Caroline af Ugglas gick vidare utan vidare!

Jag måste säga att det är den enda låt jag minns idag.Sen säger jag inte att den var bra för det.... Emilia var ju söt, som vanligt, men hennes röst är inte så stark. Petra Mede blev jag lite besviken på. Jag gillar henne, men igår kändes det nästan som "Tv-soffan". Hon var lite plump ibland och gjorde en del deltagare osäkra. Ja, ja jag kollar ju bara, röstar inte, så jag ska väl kanske uttala mig så mycket. Men det är den behållning jag har av detta spektakel. igår ansåg jag inte att någon låt "förtjänade" någon röst heller.... Shirley Clamp är överskattad! Oj, vad jag tyckte mycket helt plötsligt:)


Imorse gick jag och L upp klockan 07.00 L skulle åka till Globen för att kolla två hockeymatcher. Vi fick en smärre chock när vi klev ut i gympadojjor.... Inte ett smart val av skor en dag som denna. Det hade nog kommit någon decimeter med snö, om inte mer. Jag såg inte ens att det snöade när jag kollade ut imorse:) Vi fick köra saaaakta och försiktigt. När vi kom till samlingsplatsen så hade jag tydligen gjort det igen.... Jag trodde det var smaling 08.00 men der var 07.45 Så ALLA satt i bussen och väntade på oss. SUCK! Snart överlämnar jag tidsansvaret till maken....


Jag har tränat tennis på förmiddagen. Nu är jag nyduschad, fräschare än innan, nyfikad och nöjd:) Vi ska få mat hos svärföräldrarna idag. Skönt!


Nu blir det lite pärlande.


Mitt hår börjar föresten bli en katastrof! Klipptid har jag den 16/3!!! Oj oj oj. Jag klippte mig v. 44 senast. Såhär länge har jag aldrig varit utan en uppfräschning:(


B torkar golv och fejar, jag sitter framför datorn och grejar:)

Av Cajsa - 6 februari 2009 21:37

en fredagkväll:


3 män, min stora och våra små, i soffan i vardagsrummet, kollar något skitfilm= en film i genren "döda-mosa-panga-utomjordingar"


1 kvinna, den enda i detta hem:), instängd i sovrummet och kollar Let´s Dance.... (självvalt)


Trevligt med helg!


Jag var iväg på tennis. Vi var bara tre stycken idag. På fredagarna har vi börjat spela dubbel, så tre är ju en halv dubbel kan vi säga. Vi körde 1 mot 2. Vi roterade och fick till en bra och givande träning:) Jag är nöjd! När man kör singel blir man liksom ännu mera taggad, så det var inte paret som vann hela tiden inte. Lite krångligt skrivet, men kul spelat!


Imorgon är det bortamatch för Lucas. Han ska vara med fast han har varit hemma...Det är lite mot min uppfostran. Men det beror kanske lite på varför man har varit hemma? Samling 07.45 Vad är det för en tid på en lördag:) Som tur är har jag ju en man som är piggare så han åker...Skönt!


Nu ska jag kolla klart  på tv och heja på MORGAN ALLING!!


Heja Morgan friskt humör du är den som samban gör!



Av Cajsa - 6 februari 2009 20:48

Dessa mysiga Charms var det som kom med posten idag:)

Av Cajsa - 6 februari 2009 11:10

Vi är alltså hemma idag med. Båda killarna och jag. Det är lite segt men också lite skönt...

Här vräker snön ner och då är "vräker" nästan en underdrift! Det är alldeles vitt och vackert ute!

Kl. 13.00 ska jag hämta upp en extrakille vid skolan. Hans föräldrar skulle på begravning idag:(

Huvva, det betyder alltså att jag ska ut och köra bil.... Läskigt! Får ta "Cajsas kurva" med försiktighet, med tanke på i december:) För er som inte vet så körde/halkade jag av vägen när jag var på väg till en konsert i Örebro (inlägg finns).


Jag var och lyfte lite skrot igår. Det gick väääääldigt trögt kan jag väl säga.


Ikväll är det dax för tennis igen:) Hoppas det går bättre idag än i söndags.


Vet ni vad en annan sak!! Jag har beställt massor av fina hjärtan, ringar och annat! Jag längtar redan tills att jag får mitt lilla paket:) Det är liksom som att få en födelsedagspresent, fast jag själv har betalat. Det är nästan det roligaste med att göra smycken, att beställa, längta och sedan få plocka med det och sortera:)


Imorgon är det alltså första deltävlingen i Melodifestivalen! Jag är inte jättefrälst, men jag vet att jag kommer att titta, kommentera och sucka. Det är likadant varje år! Såg att mina favoritgubbar ska vara med: Thorleifs!

Men va! Är det ett skämt eller? Jag var i alla fall ironisk....

Det som däremot ska bli lite kul är ju Lili & Susie! Jag sjöng lite gamla slagdängor för Olle vid frukosten. Han kollade, log, himlade med ögonen sen sa han:

-" Tyst nu mamma!"

Well well, någon gång kanske han kommer att uppskatta när jag sjunger:) Han gjorde ju det när han var liten!


Nu ska jag öppna ett annat roligt vadderat kuvert som nyss kom med posten! Det är Pilgrimscharms från LeSop.se! Kanske kan jag lägga upp en bild senare.


En sak bara:Välkommen Lina till min blogg och tack för din fina kommentar!


Snön lyser vit på taken, endast nudisten är naken...




Av Cajsa - 5 februari 2009 11:44

Jag är hemma idag med två sjuka grabbs. Dom är inte superdåliga. Jag tror mer på att dom har det jag och B kände av förra veckan. Trötta, magont och lite olustiga i kroppen. Vi blir hemma i morgon också. Det är bäst, tycker jag, att ta en extra dag för att komma igen.


Själv ska jag försöka mig på lite smyckestillverkning, dammsugning och matlagning. Ikväll ska jag träna styrketräning!


Vabb och svabb:)


Av Cajsa - 4 februari 2009 21:00

Imorse hände något helt otroligt...

Olle satt på toa och gjorde nummer 2 och Lucas stod brevid och borstade tänderna. Det brukar vara ett väldigt liv varje gång herrarna är inne på toaletten samtidigt. Nu var det ganska lugnt. Dom var kanske för trötta för att tjafsa?


I alla fall. Helt plötsligt så hör jag Olle:


- " Men å.....va äckligt! Smart Lucas! MAMMA!!"


In kommer jag och båda mina älskade söner ser bedrövade ut. Då har alltså Lucas "lekt " med mina smycken som stod på tvättmaskinen. Fått tag i en ring och liksom snurrat den på en guldkedja. Hela tiden med en hand om tandborsten. Iväg har ringen farit och gissa var den hamnade... Precis! I toaletten!!!

Bra start på dagen:(

Vi var ganska sena och liiite irriterad blev jag. På samma gång lite full i skratt:) Listade snabbt ut att det var en ring ur kategorin "krimskrams".

- "Jaha, sa jag, jag sticker inte ner handen där!"

Den som tar åt sig mest och är alldeles bedrövad är OLLE!

Lucas pep ut därifrån...

-" Spola", sa jag med lite basstämma.


Jag har ju nämligen sett den gamla filmen "Sova med fienden"... Vi spolade och kvar på botten, i det nu rena vattnet, låg ringen:) Ta da!

Även denna saga fick ett lyckligt slut!


Till saken hör ju att Lucas blir 12 år i denna månad och Olle är drygt 10 år. Och så undrar dom varför jag säger att dom är värre än mina barn på förskolan...


Puss och tack skitsnack

Av Cajsa - 3 februari 2009 20:00

En gång för länge, länge sedan....

Hihi, nej jag ska inte berätta en saga för er! Men i alla fall. Någon gång under min högstadieperiod hände detta:

Min bästis Carina hälsade på sin pappa i Piteå. Det var under "Pite dansar och ler". Hon var då på en konsert med bl a Peter Le Marc. Han sjöng då en sång. Melodin var Are you lonesome tonight. Så här gick den:

"Är du ensam ikväll, har du fett hår och mjäll? Tacka fa´n att du är ensam ikväll!!

Idag har jag tänkt på den truddelutten eftersom det är så jag har känt mig. Fet i håret, mjäll( eller smuts från mattan jag skakade på jobbet?), taskigt klädd osv.

Jag är i behov av:

Ett frisörbesök (tvättade håret gjorde jag tidigare ikväll)

  • Nya kläder i glada färger:)
  • Fastare kropp
  • Ork att sminka mig och piffa lite på morgonen
  • Pengar till att åtgärda garderoben

Nu behövs en uppshapning av fru Lindheden!!!

Eeehhh, jag börjar på måndag....:)


I eftermiddags ringde min bror. Hans dotter, på knappt två år, älskade Elsa ville prata med Olle. Olle var vääääldigt tålmodig och pratade länge. Sedan lämnade han över luren till mig. Han visste inte riktigt vad dom skulle prata om. Elsa babblade på och Olle förstod INGET! Jag sa:

- "Hej Elsa, det är faster Cajsa!"

-" NÄÄEE", svarade Elsa.

Det var liksom inte jag som var den roliga att prata med....

Sedan fick Lucas ta över och ställa en massa frågor och låtsas som att han förstod vad hon sa. Hon är så gó den där tjejan!!


Nu ska jag skriva lite punkter inför mötet med praktikanten och hennes lärare.


Hej och tack, bensinmack


Ovido - Quiz & Flashcards