Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Cajsa - 13 januari 2009 18:33

Igår hände det igen.... Jag blir galen på mig själv ibland.


Jag öppnade på jobbet idag. Det innebär att jag fick gå upp redan 05.10 Uscha buscha! Det är jobbigt tycker jag. Det är så att säga inte min grej att starta dagen så tidigt. Jag hoppade in för den ordinarie måndagsöppnaren som var sjuk. I vanliga fall börjar jag som tidigast 07.00. Well well.

Dagen slutade 13.00 och då skulle jag åka in till Örebro och shoppa lite nytt till MIG, vilket inte händer speciellt ofta. Min syster (eremo) skulle möta upp. När jag parkade bilen och fixade till i min väska gjorde jag den fasansfulla upptäckten;PLÅNBOKEN LÅG KVAR HEMMA! KATASTROF!!!

Jag ringde snabbt till mamma. Jag visste att hon var in till mormor. Hon svarade glatt:" Hej hej! Jag mötte dig vid Rejmes ungefär!"

AAAAAAAAAAAA. Jaha ja. Jag förklarade och vi bestämde att det var ok att ringa mormor om ett lån. Min mormor är av den ganska aktiva typen och hade redan hunnit hemifrån..... Vad gör man? Vet ni vad jag gjorde?

Jo, Jag traskade iväg till FACE och bad om att få låna pengar.....

Va? Kan man låna pengar där??

Hihihi! Ja det kan man om man känner Dagens Hjältinna, butiksinnehavaren LINA ANDERSSON!!!!  Ta da!

Världens bästa Lina! TACK, du räddade min shopping!!!


Jag hittade en del faktiskt

  • Jeans
  • Klänning/Tunika
  • Två sjalar
  • Träningskläder
  • Linda till tennisracket

Kul kul!

Jag och syster yster tog även en lång fikapaus. En väldigt trevlig sådan:)

En riktigt myyyysig måndag! (till slut)


Jag var trött på kvällen och somnade sött.


Inga pengar =ingen shopping. Kom ihåg det alla läsare!


Nya kläder, tråkigt väder:)


Dagen idag lider också mot sitt slut och jag känner mig seeeg. Jag har blivit handledare åt en tjej som läser i Hallsberg. Det är ett program på gymnasienivå som har sk. lärlingsinriktning. Det är så ovant.... Jag har så svårt att ställa krav och säga vad som gäller och inte. Jag måste skärpa upp mig! Kanske växer jag med denna uppgift? Hon ska vara tre dagar i veckan hela terminen. Kanske ev. även nästa termin.


Förresten! Igår hade jag treårsjubileum i arbetslivet efter högskolestudierna!  (Oj va långt det blev:)) Tänk att jag har varit på min arbetsplats i tre år!!!!  Grattis till mig!


Puss i ljumsken på er alla, nu börjar soffläget kalla


Ovido - Quiz & Flashcards