Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Cajsa - 20 januari 2009 20:45

Det känns väldigt bra med det mesta just nu tycker jag.

Jag har kommit igång med träning, jag äter ganska bra( nyttigt, menar jag!) och det är rätt glatt här hemma:)

Igår kom min syster yster på besök. Vi startade med en god kopp kaffe hemma hos mamma. Efter att ha utfodrat djuren( läs mina barn) gav vi oss av till ishallen. Väl där kom jag på att B:s träningsväska stod kvar hemma. Typiskt! Vände hem och fixade den medans L böt om. Sedan tog jag och S Y en promenad till ett solarieställe. Vi solad och gick sedan hemåt. Det var en varm promenad hem till Pershyttan. Jag klär mig för januari månad anno år 1985 och inser inte riktigt att dagens vinter + rask gång inte är = Kyla:)

Well well. Efter en god kopp te och macka kröp vi i säng tidigt. I morse skjutsade jag boysen och S Y till mamma och sedan for jag till jobbet.


Min praktikant lyser med sin frånvaro. Hon har varit på plats 2 dagar av 4.... Om hon inte kommer i morgon ska jag kontakta hennes lärare. Jag vill inte engagera mig i någon som inte verkar intresserad. Hon har ringt sig sjuk MEN jag tror vad jag vill.


Vi fick en annan praktikant idag. Hon går sista åren på B o F i Lindesberg. Hon gjorde en period hos oss förra våren. Denna tjej är en kanontjej! Hon är som en kollega. Det känns bara som om vi är fyra personal istället för tre. KANON, både för oss vuxna och för barnen! YES!!


B och jag tog en lång tur ikväll. Promenad alltså:) Det är så skönt att gå tillsammans. En liten rolig grej bara... Först blev B pinkenödig. Han lättade på trycket och sedan började vi gå igen. Precis när vi kom igång igen fick vi möte. Hihi Sedan var det min tur. jag är ju inte lika smidig som min man.... Jag smög mig iallafall ut i buschen och slog mig ner. När jag skakat av rumpen så gick vi vidare. B påpekade att han såg min vita stjärt. "Mmmmm, sa jag, den är ju ganska svår att dölja!" Karlar!


Förresten så sa jag till Å också när vi tränade i torsdags. Hon lärde mig en magdödare. Man skulle ligga på rygg, lyfta benen rakt upp och lyfta rumpan från golvet. Detta skulle upprepas ett antal gånger. Svårt att förklara men men. Å har inte så mycket till bakdel som jag.... Jag sa att det var klart att hon orkade mer eftersom hon hade hälften att lyfta.HAHAHAHA Att jag är otränad, men inte hon, är nog den största anledningen. Men skoja om eländet kan man ju alltid:)


B undrar när han ska få "riva kuponger"! Hur ska jag kunna veta det:) Jag kan väl inte veta allt!


Honung och banan på mackan är gott, ett nytt påläggstips ni nu har fått!


För alla er som undrar:

I min vinröda plyschdress känner jag mig som "Farbror Barbro".


Hej och tack, en pappa i frack!


Men oj! Ikväll haglar dom verkligen...Hihihoho 

Ovido - Quiz & Flashcards