Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Cajsa - 17 januari 2009 14:52

Jaha ja, nu börjar det... Nu har L och O:s kompisar små videoklipp med porr på sina mobiler. Jag förstår att det är intressant, spännande och så. Men när jag växte upp var det porrtidningar, idag är det rörliga bilder med MYCKET grova inslag som är spännande. Det är så upplyst och avtrubbat idag. Detta är mina känslor och åsikter!


Jag blir så illa berörd över att samhället idag är så himla grovt. Kanske har vi föräldrar alltid tyckt att det är värre idag än när vi själva växte upp?

Mina föräldrars porr är ju idag som bara lite kittlande erotik....

Jag som har två killar vill ju att dom ska växa upp och bli bra killar. Killar som tar hänsyn, låter tjejerna vara den dom är och kommer att anse att en hårig pulla är en fin pulla. Idag ska det vara rakat över hela kroppen, analsex är väldigt vanligt och missionären är för pensionärer. Jag menar att det är så hysteriskt. Ungdomstidningar som jag läste i övre tonåren läses idag av tjejer i 12-13 års ålder. Där står allt om hur man ska stöna, onanera och bete sig för att behaga mannen. Kan man inte få vara barn och komma til dessa saker liiite senare i livet? Sexdebut vid 12 år och husmor vid 15 år?


För ca 10 år sedan berättade en tjej, som då läste till lärare, att dom hade tagit del av en undersökning ang. ungas sexliv. Denna undersökning visade att 60% av alla tjejer har analsex vid sin sexualdebut. 60%!!!!!!!

Jag hoppas att denna undersökning skulle visa något annat idag, men jag tror tyvärr inte att så är fallet.


Som förälder får jag acceptera att mina barn kollar porr, MEN jag anser att jag måste säga ifrån när jag får höra historier där barn är inblandade och där det är så grovt att det inte längre har med sex att göra överhuvudtaget!

Måste bara säga att detta med barnet var tydligen början på någon snutt. Det var ett barn som blev slaget!!! JAG BLIR GAAAAAAAAAALEN!


B och jag diskuterade, vi tycker samma. Jag tror tyvärr att karlar ser på porr på ett annat sätt. (De flesta karlar! Jag drar inte alla över en kam!) Jag sa att jag hoppas att L och O blir fostrade till att kunna säga: " Nej, den där typen av porr/sex passar inte mig. Jag vill inte se. Jag väljer annat."


Jag minns att jag lekte med barbie sista gången på sommaren mellan 6:an och 7:an. Vi lekte i smyg.... Det var som en ritual. "Detta är sista gången. Nu åker barbiesarna i lådan:)"


Jag var allt för tidig med att bli vuxen... Idag önskar jag att jag valt annorlunda. När jag träffade B var jag 18år. DÅ var jag mogen för att "leka" vuxen, med allt vad det innebär....


Nu blev detta ett väldigt personligt inlägg men detta är saker som upptar mycket av mina tankar. Och detta med att uppfostra mina killar till bra vuxna män är min största utmaning i livet. Hur min älskade make än är och vad han än säger så kan jag tala om att på gentlemannabiten emot mig som kvinna har min svärmor lyckats! n eloge till henne:)


Nu lite Let´s Dance som upplyftande avslutning!


Tobias, som dansar med Bettan Höglund, får Dagens Ros av mig, här och nu! Han är otrolig! Det spelar ingen roll om han dansar med en snygg ung tjej eller en äldre (ganska mycket äldre) kvinna. Den killen vet hur man lockar fram kvinnan ur en kvinna. Jag skulle behöva dansa med Tobias, tror jag...

Han ser på sin partner som om hon är den vackraste kvinna som finns på jorden. Det lustiga var att dessa ord sa jag  hemma i soffan innan juryn sa det:)


Nu ska jag gå på maskinen, sedan avnjuta denna lördag i goda vänners lag!


Fram för kärlek utan massa krav från media och annat trams! Fram för missionären och lurviga pullor och lite sängkammarflams:)!

Ovido - Quiz & Flashcards