Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Cajsa - 6 maj 2009 21:17

Allt flöt på bra idag. Killarna skötte sig och det gick lugnt till väga:)

Fotbollsskor hittade vi. När vi kom hem kom det upp en grej...

Lucas visade stolt upp sina nya fina skor för pappan. Då upptäckte dom att skorna inte var lika...


-Är det inte att det är en höger å en vänster?, sa jag

-Nä, snarare två årsmodeller, sa Björn.


Jag kollade på skorna med mina kvinnliga ögon;)

Det visade sig då att det var två olika storlekar!!!!!!!!!

Tänk om jag kunde ha använt dom där förbannade ögonen i butiken!!!


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


Detta är väldigt mycket jag kan jag tala om och det gör mig galen!


Någon som ska till örebro kanske!


Fan!


Go natt:(


Av Cajsa - 6 maj 2009 08:08

Idag är det alltså onsdag, vilket betyder att veckan vänder. Eller?

Jag kan berätta att jag handlade en hel del ljus på visningen. Det är liksom svårt att avstå när man känner alla goda dofter och ser allt på bordet. Det blir som en godisbutik och där handlar jag ju gärna;)

Det blev även en fenomenal rumsspray som jag ska använda på olika lämpliga ställen. Fundera själva på vilka rum jag menar. Kan tala om att vi har två, ett med dusch och ett litet för fler behov samtidigt...


Är det så himla rart med barn egentligen?

Jag tycker ju oftast det, annars kanske jag ska byta yrke, men igår hade jag kunnat auktionera ut mina två egna på Tradera.

Måndagar och tisdagar och var tredje fredag måste dom klara sig själva på mornarna eftersom jag börjar lite tidigare då. Vinterhalvåret hjälpte mamma till, men nu kan dom ju cykla.

I alla fall...

Innan jag åkte hemifrån igår så var dom lite tvära och tjuriga mot varandra, men vad gör man. Jobbet måste jag ju sköta.

07.30 började jag. 07.45 ringde O, var superledsen och talade om att L var arg, kallade honom fula saker och minsann tänkte åka till skolan. O har, ja..., lite ritualer på mornarna som tar lite tid. Det är bara det att han kommer på att han måste göra nr.2 precis innan vi ska iväg någonstans. Varje gång! Även varje morgon innan skolan.... I skolan går det liksom inte. Äckliga toaletter + att man måste låsa dörren, vilket inte är helt lätt för en med klaustofobi...

Jag försökte lugna och sedan la vi på.

Efter 5 min. ringde han igen. Denna gång började barnen komma till jobbet, jag var själv på avdelningen och en del barn behöver en höft att hänga på när föräldrarna avgår. Jag förklarade för O att andra barn behövde hans mamma nu. ( bra det känns då!)

Ringde mannen i mitt liv, förklarade, och han fick ringa hem för att lugna och peppa O till att varva ner.

Jag fick ringa skolan och säga att O blir sen...

En gång till hann han ringa, gråta och be om att få vara hemma. Vill inte bli sen, dagen kommer ändå bli skit osv...

Vi kom överens om att han skulle ta sig iväg och hoppas att dagen skulle bli bra. SUCK!!


På kvällen försökte jag förklara för L att han fick tagga ner och för O att han skulle försöka förstå hur L känner. Båda beteer sig lite knasigt. En som vill vara på skolan i tid för att hinna tramsa med polarna och en liten drömmare som aldrig tycks lära sig hur mycket tid han behöver till sina olika morgonbestyr. Och när ska dom inse det smarta i att packa väskorna kvällen innan??

En sak till är att vi ofta glömmer att o är nästan 2 år yngre än L. Plus att l alltid har fixat sig lite snabbare. Har inte lika mycket "Hur funkar det" tankar helt enkelt.

O har liksom alltid en osvarbar fråga på lut, vilka han tydligen alltid går runt med i skallen. Ska bli intressant och se vad han kommer att arbeta med. Hur många slöjdar en videokamera i förskoleklassen? Eller funderar ut olika lösningar mest hela dagarna?  Videokameran hade både handledsrem och utfällbar tv- monitor:) I monitorn brände han in gubbarna som han filmade.... Kanske blir det proffesor, regissör eller en galen vetenskapsman? Eller en kommunalarbetare med tankarna någon annanstans?


Nu blir det arbete och sedan Örebro. Ska köpas fotbollsskor, vanliga skor och lite annat bra-å-ha-grejer. 


Köp 2 barn betala för 1! Eller nä, jag behåller mina älskade ungar ett tag till. Idag är det ju en ny dag, eller hur!


Ovido - Quiz & Flashcards