Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Cajsa - 8 maj 2009 20:28

Min syster dök upp lagom till middagen idag! Hon ska sova här till imorgon. Bara så ni vet blir det inget hångel då + att hon sover på soffan. Om någon trodde att hon sov någon annanstans;)

Ja.... på golvet som alla pälsdjur. Mohahaha!

Jag skjutsade iväg Björn på ett "möte" och när jag kom hem hade syster´n (alias Moster´n) gjort en negerbollssmet som killarna rullade i cocos. Kaffet var påslaget och aaaaaaaaaaaaaallt var lugnt:)


Hon har fått ligga i min säng en stund. På min spikmatta. Först bäddade jag och hon skulle lägga sig.

- Ta av dig tröjan, sa jag

- Måste man det? sa hon

- Nä, men prova med den då, sa jag

- Ok

Hon la sig.....

- Men det här kändes ju inget, sa hon

-Ta av dig då, sa jag

Hon tog av sig och krånglade sig upp/ner igen....

- Mäh slappna av, sa jag

- Aj ao oj oj tyst! sa hon

-Ok, nu ska jag lägga mig på dig som ett tryck liksom, sa jag

- Va? Nä! Vadå? sa hon

-Hahaha, närå, sa jag

Här fortsatte jag att prata lite, la fram broschyrer om mattan osv...

- Men tyst nu. Jag försöker ligga här, sa hon


Jag satte mig vid datorn. Efter ett par minuter, när det onda liksom släppte efter, så började hon kackla igen:)


Mattan fick MVG av systern och det är ju tur efterson hon har beställt en egen...

Småsyskon, säger jag bara!


Idag har jag suttit på biografen här i Nora och lyssnat på en föreläsare i ca 8 timmar.... En himla bra föreläsning och en himla bra föreläsare MEN ändå väldigt jobbigt att sitta sitta sitta.

Nu blir det nya tag på jobbet och en annan syn på saker å ting å barn:)


Nu soffan och lite motvilligt gos med barnen. Jag är inte motvillig, det är dom andra som är! Men jag tvingar dom som inte vill gosa med mig till att göra det. Det får jag för jag bestämmer för jag är ju vuxen! Vuxna vet ju alltid bäst och hur allt fungerar. Och hur barn känner och tycker och tänker.... Eller hur! Eller??


Nu är det bara och hoppas på att systern inte kommer smygande ikväll när jag och mannen har lagt oss. Hon brukar berätta så otäcka saker då. Jag blir jättenervös och generad då. Usch va hon är burlesk!

Notera att burlesk betyder tokrolig,grovt komisk enligt SAOL.


Tjillevippen fillepin, lyckan är min, skiten är din! (väldigt moget)



Ovido - Quiz & Flashcards