Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Cajsa - 17 maj 2009 21:43

Men vad tiden går undan! Nu har jag tydligen inte bloggat sedan i fredags! Och det har ju hänt massor av saker värda att blogga om! Men det är inte lika lockande med datorn nu när solen har bestämt sig för att lysa upp min tillvaro:)

Min lördag:

Hela familjen sov till 10.00 Gu va skönt det var, men ändå känns det sådär. Det försvinner så mycket utav dagen. Men men, upp och åt frukost tillsammans och sedan fick Olle ett sms. Det var brudarna som ville att han skulle komma till Hitorp och umgås lite. Han drog iväg runt 11.00 och vi andra bestämde oss för att ta en promenad. Vi ”vandrade” i riktning mot Digerberget.  Efter en stunds gående i det sköna vädret hamnade vi vid restaurangvagnen i Pershyttan. Min pappa med fru var där. Dom och ett gäng gammelbilsfantaster(galningar?) skulle äta en bit mat tillsammans. Vi tog glass, kaffe och dricka. Himlans mysigt ställe! Nästa gång blir det en bit mat och vila i hängmattorna!

Olle skickade ett sms för att tala om att han och gänget skulle dra till sta´n och köpa pizza. Bra att Olle äter…

Lucas stannade kvar med morfar och Inger medan vi päron vandrade hemåt. Det låter som om det är långt att gå, men icke… Å va fint vi bor här på landet! Tänk att vi bor mitt i denna alldeles underbara idyll!

Jag drog iväg för att inhandla varor till fotbollens cafébord. Vi ska ha lite fika med tillbehör för att sälja vid hemmamatcherna. Bra tycker jag!

Björn började städa! Bra tycker jag!

Efter att vi hade grillat bestämde Lucas och jag att vi behövde lite godis. 19.30 mötte vi upp Olle vid ica och inhandlade lite snarra.

Vi kollade melodifestivalen fast vi inte är intresserade. Undrar hur många som säger så? Lucas hämtade min sojadryck som jag fick efter vårruset. Olle tog en klunk och fick en allergisk reaktion med andningsbesvär. Inte kul!  Han svullnade och jag ringde sjukvårdsupplysningen, skickades vidare till giftinformationen. Den kvinnan blev irriterad och ansåg att det var fel att ringa dom… Jag förklarade att jag hade blivit tillsagd av den förra kvinnan. På giftinformationen blev jag ombedd att kontakta akuten i Lindesberg. På akuten menade den kille som svarade att det var fel att ringa dom. Han svarade dock på det jag undrade och som tur var så dog inte Olle under denna tid detta tog…

Värt att fundera över är att jag har hört om en till som fick en reaktion med svullen hals av denna dryck och att Lucas blev illamående.

Undrar vem jag ska kontakta nästa gång! Det gick bra med lilla O och allt blev lugnt. Skönt det!

Idag har Olle varit med Nathalie, Lucas har spelat match. ÖSK vann med 2-6. Inte kul för Nora! Jag har oljat möbler, Björn har tränat och lagat mat. God carbonara!  Jag har rakat Björn på skallen, tog inte värst lång tid… Innan kvällsingång cyklade vi runt Åsbosjön tillsammans. Mysigt!

Nu ska jag nanna kudde och ladda inför kommande arbetsvecka. Meditation kanske?

Grattis till Fanny som fyller år idag!

Ovido - Quiz & Flashcards