Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Cajsa - 10 maj 2009 18:30

Rubriken är en gammal replik från Galenskaparnas revy "Cyklar". Den var rolig:)

Olle och jag bestämde oss för att cykla runt Åsbosjön idag. Björn och Lucas skulle fixa med mamma och Christers tvättställsblandare i stugan. Tjottastolen skulle bytas också!

Sagt och gjort. Vi hoppade upp på våra glänsade stålhästar och gav oss iväg. Mysigt var det fast regnet hängde i luften. När vi kom till Ås sa vi att det verkade som om vi cyklat ifrån regnet.... Det skulle vi kanske inte ha sagt.

I backen efter blomsterhandeln började det droppa för att snart övergå i en riktig skur. Vi tog skydd i en tunnel och kollade in lite gatukonst.... Grafitti är en sak, klotter en annan...  Regnet avtog efter en liten stund, skönt.

Eftersom vi hade tänkt att hämta lite potatis på Hitorp styrde vi ditåt. Ja.....vi brukar hämta potatis och ägg där. Visste ni att det finns ett kanonställe för sådana varor där?

Vi beställde även kaffe, juice och goda bullar:)

Olle stannade kvar hos en kompis och jag trampade(läs flåskämpade)hemåt i blåsten.


Väl hemma tillagade jag potatisgratäng och till det värmde jag kassler med ost- och annanastäcke. Denna enkla rätt med kasslern blev totalt hånad i tv för ett tag sedan. Det är en typiskt 80-talsrätt tydligen. Men va fasen, allt annat modernt är väl lite 80 nu va? Gott är det i alla fall! Vad än experterna säger.


Har kollat och ömmat lite extra för eremiterna idag. Hoppas verkligen att dom inte tog skada över det brutala övergreppet på dess art i tv igår. Jag själv hoppas att mina läsare förstår min humor också och inte tror att jag är helknäpp;)


Nu ska jag gå och kolla på min man när han badar. Är det så att allt flyter?

Snillet spekulerar...


Simma lugnt!



Ovido - Quiz & Flashcards