Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Cajsa - 11 maj 2009 18:58

En gång för många år sedan, i alla fall ca 5-6 år sedan, sa ett barn så här till mig och Björn:


" Min pappa har ett brunt kollon. Jag såg det när vi badade. Det flöt upp!"


Björn dog av skratt, ja eftersom han blev tvungen att kväva det.... Jag som är såååååå pedagogisk kände min skyldighet att rätta till det som blev fel. Jag sa alltså så här:


" Eeeehhh, det heter inte kollon, det heter ollon."


Jaaaaa, tänk om barnet skulle ha en skev bild av vad saker och ting heter pga att jag inte rättade felet....

Gissa om jag tänker på det där kollonet, förlåt ollonet, varje gång jag ser denna pappa???

Rätt! Varje gång! Det, och en hel del andra saker ang. denne man. Vissa saker vill man helt enkelt inte veta om folk.


Jag har stekt plättar idag:) Gott, men det luktar så illa här hemma nu:(


Nu ska jag kolla Olle när han lyssnar på hårdrock i lurarna och gör läxa.


Thunderstruck to all of you!


Ovido - Quiz & Flashcards