Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

CSN

Av Cajsa - 16 januari 2009 09:25

Jag har fått ett brev från csn. Det står hur stor studieskuld jag har och hur mycket jag ska betala i år. Det är också uträknat hur många år det kommer att ta innan allt är betalt. Deprimerande siffror! Så här är det:


  • Total skuld: 219 363 svenska kronor
  • Påförd ränta: 4 652 svenska kronor
  • Expeditionsavgift: 100 svenska kronor
  • Att betala in under år 2009: 9 653 svenska kronor = ca 805 kr/månaden
  • Återstående tid inanna skuld är betald: 23 år! (då är jag 56år!)

Vojne vojne:(

Jag vet! Jag har satsat på mig själv och skaffat mig en utbildning som har lett till ett jobb, vilket inte alla har idag, men detta är inte kul!

Om det är någon därute som känner att det finns ett par hundra tusen som inte görs av med.... ta da! Här är lösningen! Betala av mitt studielån vetja:)

Nej då, skämt och sido. Sina skulder får man allt betala själv... Kanske ska jag göra upp en arbetsplan?


Prästgatan fem dagar i veckan, en kund om dagen a´ 1500kr = 7500kr/vecka=30 000kr/ månad=360 000kr på ett år!!


Haha!! Här är ju lösningen på mina problem... Om jag sedan skickar B som har mer ork( och intresse...) kanske han kan ta 10 kunder i veckan a´2000kr/kund( eftersom han är man... Jag tror män är eftertraktade i denna bransch!)? Då innebär ju det att vi även kan åka utomlands i höst när B fyller 40år!

Ja detta tål att tänkas på.....not!! Inte för min del! B får väl svara för sig....

Men skoja kan man ju, eller hur!

Nu har snillet spekulerat färdigt för idag. Ikväll blir det tennis och Let´s Dance.


Nu ska jag måla roliga fönsterfärgsbilder till jobbet:) Det blir ur Disney´s "Bilar", en drake, Byggare Bob och en Askungebild.


Puss och tack, myrstack


 
 
systern

systern

16 januari 2009 10:08

Den där bilden är typ den bästa ever på dig! Härligt att du lägger ut den på nätet. Hihi.

Måste säga att din affärsidé låter för jäkla bra. Lycka till! Finns väl många härliga män i Nora som vill ligga med dig...Jag har speciellt en i åtanke men jag tänker inte namedroppa här. Vi får ta det när vi ses.

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

16 januari 2009 10:35

systern: Ja jag vill höra:)Tomten, Bobbo, Våldtäktsmannen??? Dom är många!

 
systern

systern

16 januari 2009 13:34

han fanns med i din gissning.

http://eremo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa - 26 augusti 2010 21:48

F r o m 1 september hittar ni mig här:   www.cajsassmycken.se     Ni följer väl med   ...

Av Cajsa - 25 augusti 2010 21:03

Nu i helgen, 28-29 augusti, är   det dax för årets stora   händelse här i Nora nämligen   Noramarken!!   2,5km marknad, massor av   knallar och folk på Noras gator   och torg. Jag kommer att stå   utanför "Helens hör...

Av Cajsa - 13 augusti 2010 18:48


Nu har det gått en vecka på mitt nya arbete och det känns.... Jag är trött i huvudet av allt nytt, men det känns så himla bra  ! Det har varit mycket annat oxå. Plockande och planerande efter Larmäss och inför Noramarken. Jag har lite idéer inför m...

Av Cajsa - 6 augusti 2010 10:57

Här kan du läsa allt om helgens/årets Larsmäss:     http://www.jarnboasbygdegardsforening.dinstudio.se/text1_7.html       Bord nr 100 är mitt och Ebbas änglar´s   bord   Hoppas vi ses där!     ...

Av Cajsa - 4 augusti 2010 17:15

Vill bara berätta för dig som inte vet det än:   Jag har ett företag, Cajsas smycken, och   de smycken som jag lägger ut på bloggen är   till salu! BRA VA  !     Hittar du något av intresse så tveka inte   att maila mig på ...

Presentation


cajsalindheden.bloggplatsen.se

cajsalindheden@hotmail.com

Innehar F-skattsedel


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards