Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Update...

Av Cajsa - 24 januari 2009 21:08

Nu är dagen snart till ända. Hela dagen befann vi oss alltså i Ervalla för ”familjesammankomst”.

Jag och O blev upphämtade här hemma runt 12.40 av min bror och Elsa. Min svägerska var hemma. Magsjuk! Stackars!

B och L åkte redan 09.00 L hade bortamatch. Nora HC vann med 7-0. Grattis!

Vi fick god mat, gott kaffe och trevligt sällskap. Efter kaffet kom någon med idén om att vi kunde spela sällskapsspel… När och fjärran skulle det bli. Ett fåtal av oss hade spelat förut och kunde därför reglerna. Den större delen av de 9 som ville vara med hade inte spelat och kunde därför inte reglerna… Vill nu dela med mig lite av vad som utspelade sig i eftermiddag. Vi delades in i lag, två i varje. Förutom mitt lag där vi var tre.

Någon hörde dåligt

En annan läste för fort och för otydligt

En tredje tyckte att vissa var tröga med att förstå!

Vissa pratade så andra inte hörde…

En förstod liksom aldrig det där med hur mycket pengar vad gav eller vilken fråga som skulle ställas/väljas. Det fanns liksom vid vissa tillfällen färre antal frågor på korten än vad tärningen kunde visa.

En del roliga repliker fälldes också:

1)

-          ”Vi skulle vara generationsblandade.” ( BM)

-          ”Ja, det skulle vi ju…”(Faster M)

I det laget var det jag 32 år, min faster snart 60 år och bonusmutti 57 år på torsdag… Eeeh??

2)

-          ”Tyst nu! Svara nu! Jag kan svaret!”

Andra Fastern som sitter med frågekortet och självklart också svaret…

 

Det var också förbjudet att liksom sucka och himla med ögonen för att påvisa att man faktiskt kunde svaret.

Sedan var det dags för korv så BM gick ifrån laget för att starta upp grillen

 

Kanske nyttigt att lära känna varandra med ett sällskapsspel? Det kommer fram sidor som man aldrig set förut:)

Tack ALLA för en mysig dag! Tack Elsa för allt gos som Faster fick!

 

Over and out, en gång var jag scout! Alltid redo? Näpp läpp!

By the way så har jag bakat saffranskaka och moccarutor nu ikväll, till morgondagens fika. B har dammsugit upp det värsta och tagit toaletterna! Vad gör du på en lördagkväll som denna?

 
 
systern

systern

24 januari 2009 21:45

Ja, det gick lite väl hetsigt till mellan varven. Jag tror alla utom Martin bidrog till hetsen. Men det var mysigt iaf o göra nåt sånt. Vann gjorde ju mitt lag oxå, men inte med stor marginal mot er.

kram bästaste syster

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

24 januari 2009 21:57

Det VAR mysigt! Jag har bara så svårt att spela ett spel utan att tramsa lite oxå... Det stör kanske? Tar inte sååååå allvarligt på ett sådant spel. Med tennisen är det annat:) PUSS

 
systern

systern

25 januari 2009 10:54

Man får tramsa lite, men inte sitta o viska o klaga på hur motspelarna läser frågorna när det inte ens gäller sitt eget lag. då blir jag arg.

btw, vad är det för skillnad på Moccarutor o Kärleksmums?

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

25 januari 2009 15:05

Vet inte....
Moccarutor är med kaffeglasyr, Kärleksmums vet jag inte...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa - 26 augusti 2010 21:48

F r o m 1 september hittar ni mig här:   www.cajsassmycken.se     Ni följer väl med   ...

Av Cajsa - 25 augusti 2010 21:03

Nu i helgen, 28-29 augusti, är   det dax för årets stora   händelse här i Nora nämligen   Noramarken!!   2,5km marknad, massor av   knallar och folk på Noras gator   och torg. Jag kommer att stå   utanför "Helens hör...

Av Cajsa - 13 augusti 2010 18:48


Nu har det gått en vecka på mitt nya arbete och det känns.... Jag är trött i huvudet av allt nytt, men det känns så himla bra  ! Det har varit mycket annat oxå. Plockande och planerande efter Larmäss och inför Noramarken. Jag har lite idéer inför m...

Av Cajsa - 6 augusti 2010 10:57

Här kan du läsa allt om helgens/årets Larsmäss:     http://www.jarnboasbygdegardsforening.dinstudio.se/text1_7.html       Bord nr 100 är mitt och Ebbas änglar´s   bord   Hoppas vi ses där!     ...

Av Cajsa - 4 augusti 2010 17:15

Vill bara berätta för dig som inte vet det än:   Jag har ett företag, Cajsas smycken, och   de smycken som jag lägger ut på bloggen är   till salu! BRA VA  !     Hittar du något av intresse så tveka inte   att maila mig på ...

Ovido - Quiz & Flashcards