Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Var ska skåpet stå?

Av Cajsa - 7 maj 2009 19:01

Redan förra sommaren skulle jag ha påbörjat renoveringen av ett klädskåp... Det står i stugan, är brunt å enkelt från IKEA. Det ska bli vitt, snyggt å fräscht. Sedan ska det hem till lägenheten och fungera som linneskåp.

Ja... nu förstod ni, utefter det jag skrev, att jag inte gjorde något av detta i somras:)

För ett litet tag sedan fraktade dock min otrolige man hem skåpet till sin fars verkstad/lagerlokal här i Nora. Älskar den mannen utav bara helsike!!

Björn alltså, inte hans far....


Parantes:

Blev livskraj en gång när Björn provade mina brillor (JA!!!! dom ligger i sängskåpet å används inte. Jag behöver dom inte. Optikern ville bara sälja.). Han blev så lik min svärfar, å vem vill gå till sängs med sin svärfar?

AAAAAAA, skrek jag. TA AV DOM!!!!

Jag gillar min svärfar jättemycket, men på ett annat sätt. Ja, ni förstår säkert.


Skåpet då.....

Jo, nu i kväll frågade jag om Björn kunde skjutsa Lucas till träningen.(Han tränar i grusskor....) Då svarar Björn att det gick bra, eftersom han hade tänkt att åka iväg och slipa skåpet!:) Men vad säger man!!???

Jag är nog den lyckligast lottade frugan just nu:)

 Pikar kommer det att bli, det vet jag, men det är det värt....

-"Skåpet som DU skulle måla"

-" När vi renoverade"

-" Vi ska tapetsera om"

bla bla bla;)


Nu några bra saker sagt av barn:

"Den där tröjan du har ,fröken, är ful." (vid maten på jobbet härom dagen)

"Va? Jag skriker inte, jag sjunger aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" (jag bad ett barn att sluta skrika)

"Haha, Cajsa, nu låter du som en gammal tant!" (vid maten på jobbet idag)


En annan sak som är bra med ärliga barn är att när Olle tappar sin mobil på IKEA så får han tillbaka den när en liten flicka har hittat den och ger den till sin mamma.....


Nu har jag suttit på min stora bak alldeles på tok för länge!


Så over and out! Varulvstjaot


Förresten åker man och barn till Stadium imorgon och får rätt sko....




 
 
systern

systern

7 maj 2009 20:19

men seriöst, har han tappat den IGEN!? Den där lilla grabben är inte vidare rädd om sina saker.

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

7 maj 2009 20:25

syster: Men hallå!!! Han hade dåliga fickor ju!

 
systern

systern

7 maj 2009 21:45

aha. så det är mammans fel som inte lagar fickorna....?!

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Cajsa

7 maj 2009 21:57

systern: Näääääääääää. Inte trasiga, utan fickor där saker ramlar ur:)

 
systern

systern

8 maj 2009 07:41

mammans fel att hon köper kläder med så dåliga fickor...

http://eremo.blogg.se

 
Ingen bild

Per Svensson

9 maj 2009 01:24

Dom där kommentarerna låter för gamla för att komma fråm "vissa"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa - 26 augusti 2010 21:48

F r o m 1 september hittar ni mig här:   www.cajsassmycken.se     Ni följer väl med   ...

Av Cajsa - 25 augusti 2010 21:03

Nu i helgen, 28-29 augusti, är   det dax för årets stora   händelse här i Nora nämligen   Noramarken!!   2,5km marknad, massor av   knallar och folk på Noras gator   och torg. Jag kommer att stå   utanför "Helens hör...

Av Cajsa - 13 augusti 2010 18:48


Nu har det gått en vecka på mitt nya arbete och det känns.... Jag är trött i huvudet av allt nytt, men det känns så himla bra  ! Det har varit mycket annat oxå. Plockande och planerande efter Larmäss och inför Noramarken. Jag har lite idéer inför m...

Av Cajsa - 6 augusti 2010 10:57

Här kan du läsa allt om helgens/årets Larsmäss:     http://www.jarnboasbygdegardsforening.dinstudio.se/text1_7.html       Bord nr 100 är mitt och Ebbas änglar´s   bord   Hoppas vi ses där!     ...

Av Cajsa - 4 augusti 2010 17:15

Vill bara berätta för dig som inte vet det än:   Jag har ett företag, Cajsas smycken, och   de smycken som jag lägger ut på bloggen är   till salu! BRA VA  !     Hittar du något av intresse så tveka inte   att maila mig på ...

Ovido - Quiz & Flashcards