Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Cajsa - 4 mars 2009 18:58

är sådant man måste lära sina barn, tycker jag. Deras Moster har handlat en del till dom nu på resan och det blir dyrt till slut. Idag ringde hon och hade hittat spel till deras olika enheter. Hon skulle handla med, men hade inte råd med mer nu så killarna skulle välja vad dom ville lägga ut. Det ville dom göra. Summan blev 325 kr var och jag förde över.

När Olle skulle betala till mig kom han först med 300kr.... Jag sa att det fattades 25 kr.

-"Shit!" sa han...

Ut kommer pojkvaskern med en trisslott med 25 kr i vinst! Hahahah!!!

Jaha ja, det är ju pengar det med:)

Han är galen den lille mannen!


Lucas halar på sin betalning så nu gäller det för mamman med

"alzheimer light" att lägga detta lån på minnet...


Money money money, jag kan avstå en ponny:)


Av Cajsa - 4 mars 2009 13:54

Idag har jag bestämt mig (igen) att förändra mig. Jag syftar på att jag ska försöka släppa lite på krav och våga vara mer galen:) Mitt mantra ska bli: "Jag duger som jag är. Jag är bra!"

För min egen del måste jag börja inse att jag duger som jag är. Take it or leave it!

Nu ni!


För er som undrar ang presentationsbilden så är denna man min husgud! Jag blir glad av honom. Han bor på en hylla här hemma.


En annan sak....

Vi har haft en hund, vid namn Ockra, en tid i våra liv. Hon är en Dansk-svensk gårdshund med en vilja av stål. Ockra flyttade hem till oss när hon var 7 månader och hon var underbar nästan hela tiden... Jag liksom förde, tyvärr, över min stress till henne. Vi var lika stirriga båda två:) Jag ville så gärna bevisa att jag klarade av att fostra en hund så det blev fel...

Ja ja, sedan blev Olle allergiskt och efter en del fundering valde vi att Ockra fick flytta:( Nu lät det som om det vägde mellan vem som skulle flytta, allergikern eller Ockra. Hahaha! Olle fick vara kvar!)

Det var ett av mitt livs svåraste beslut, men självklart går mitt barns hälsa före. Konstigt vore det annars. Jag tror ni förstår hur jag menar.

Det är lite av ett misslyckande. Själv har jag, ibland, dömt andra som gör sig av med ett djur pga allergi. Ibland tror jag att det är en grej att skylla på.


Ockra flyttade till Göteborg till en supergo kvinna och hennes familj. Tyvärr visade det sig att Ockra och en av deras andra hundar inte drog jämt. C, Ockras nya matte, tog ett smärtsamt beslut att flytta på Ockra. Hon fick komma till ett pensionerat par och blev såklart deras prinsessa:) Vi undrar över Ockra ibland och jag mailade C härom dagen. Igår fick jag svar:

  

Hej Cajsa

Jo då ibland får jag små rapporter ifrån henne, nu var det ett tag sedan så jag var tvungen att höra efter hur hon hade det.
Hon mår som en prinsessa och styr och ställer med sin matte och husse som hon lindat runt hela handen. =D
De är ju lite till åren komna och försökte skicka över något kort men lyckades inte men jag tror de försöker igen och jag lovar att skicka det vidare till dig på en gång då.
Jag har även tänkt att åka förbi nån gång nu under våren/sommaren och hälsa på henne och ska ge henne en extra kram från er.
Hon var verkligen en speciell hund som inte lämnade någon oberörd, även om hon inte kunde bo såå länge hos mig så gjorde hon ett stort avtryck i hjärtat hos hela familjen.   // Kram C


Jag blir så glad! Och full i skratt..... Det C beskriver ang. Ockra är så klockrent när vi tänker på henne:)


Nu ska jag sätta över pengar till systern. Hon är ju i Thailand och har shoppat åt oss. Woho!!!


Människan duger som hon/han är! Utan krussiduller och med volanger:)







Ovido - Quiz & Flashcards