Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Cajsa - 6 mars 2009 18:01

Ja, det har jag faktiskt nu... Eller nä det är något annat. Det är rakt, slitet och bara ett stort jäkla hår! Suck!

-Vilket rakt hår du har!

- Ja a

(en gammal sketch, om ni undrar)


Min egen:

-Vilket jäkla hårburr du har!

- Brrrr

 :)


Den 16/3 ska det klippas. Jag har verkligen inte klippt mig sen v.44 2008! La till årtal så ni skulle förstå;)

Detta var inte vad mitt inlägg skulle handla om idag, men håret är överallt och det är så påtagligt.


Idag har jag haft "barnfri tid" hela dagen. Detta innebär att jag ska planera och annat. Jag har skrivit till utvecklingssamtalen jag ska ha. Det är så svårt tycker jag. Jag vill att föräldrarna ska förstå hur vi tänker, känna sig nöjda med vad jag säger och känna att det går bra för deras guldklimp.

På måndag ska jag få respons av mina kollegor. DET är skönt att få! Jag gillar att arbeta i ett lag, ett team! Det passar mig.


Vi har ätit en riktig fedagsmiddag för första gången på lääääänge. Hockeyn är slut och alla var hemma. Mysigt:) Vi åt potatisgratäng, fläskfilé, svamp och grönsaker. MMMMMMMM

Jag har skjutsat Björn till en buss som skulle ta honom och hans arbetskamrater till Örebro. Dom ska bowla och äta. Hahaha! Björn är nog inte jättehungrig än på ett tag...


I morgon kommer Elsa! Vi ska förgyllas av hennes sällskap en stund på eftermiddagen. Det är så himla roligt, tycker vi! På kvällen blir det rockkonsert på Noras Fritidsgård. Brodern med band ska spela lite. Killarna vill gärna dit och vi päron hänger på:)


Lucas har varit hemma från skolan hela denna vecka. Febern släppte i tisdags, men han är förkyld och matt.Han hostar så att han nästan kräks, stackarn. Vi drogar honom på kvällarna så han får sova:)


En sak jag funderar på är varför i hela friden det svärs så mycket i radio. Jag lyssnar på Morgonpasset i p3, men killen som är med där svär ung. i varje mening han säger. Och han säger ganska mycket... Igår sa han:- " Jamen, det är ju så himla bajs!" Och ni vet ju vad jag tycker om det.... Kanske han är härifrån någonstans? 

Och Kanalen Rockklassiker missade mig som lyssnare i morse kan jag säga. Jag tycker det är en bra kanal MEN..... kl.8.00 (och säkert tidigare) var det fest i studion och programledaren var onykter, sluddrade och fick fylleskrattanfall! Hon sa själv så här: -"Jag kan ju säga det här nu när jag är onykter."  Och -" Men gu vad jag sluddrar!"

Ja, ja jag kan ju byta kanal, som väl är.


Nej nu blir det mys i soffan med Let´s Dance & Så ska det låta. En riktig helkväll i Svenssontecknet alltså.


Förresten... Facebook, är inte det lite konstigt där? Folk som knappt säger "Hej" vill bli kompis....Ja ja, jag kan ju välja där också! Dom jag accepterar vill jag ju såklart lajja med:)


Hejå hå å luden tå!


Ovido - Quiz & Flashcards