Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Cajsa - 15 mars 2009 20:29

Nu har jag pärlat en stund, "vunnit" en kjol på Tradera och fått en kopp te av min man. Det känns lite bättre nu.


När jag har sådana dagar som idag är Björns roliga beteende tusen miljoner gånger mer irriterande..... Han kan konsten att retas!!! Ibland är det faktiskt så att jag försöker uppfostra 3 stycken här hemma. Jag blir galen!

Det är tufft att inte få medhåll utav den andre vuxna utan hela tiden känna att jag är den tjatiga som tycker och tänker en massa. Som vuxen, anser jag, måste man vara vuxen och inte barnens kompis. Som vuxen får man hålla inne med vissa saker och åsikter inför barnen. Som vuxen ska man föregå med gott exempel! Som vuxen har man ett ansvar att uppfostra våra barn till goda sociala medborgare. Detta gäller både våra egna barn och de barn vi har runt oss.


AAAAAAAAAAAAAAA, det var skönt:) Nu ska jag återgå. Min datatid är ute!


Over and out

Av Cajsa - 15 mars 2009 18:28

Det är inte det vi har gjort som har varit tråkigt. Nej, det är jag som har känts tråkig idag:( Ingen kul känsla....


Vi har fikat, ätit och fikat. På förmiddagen blev vi bjudna på fika hos Björns föräldrar. Lucas var på första fotbollsträningen och Olle var med oss. Olles Nintendo var också med. Solen öste ner och allt var toppen. Förutom jag! Irriterad och huvudvärk. Sedan åt vi god köttgryta och potatis här hemma och utanför fönstret sken solen som bara den. Gott och härligt men jag kände mig som en bitter ni-vet-vad.

Vi åkte till Ervalla på eftermiddagen, skulle hämta grejer och lämna grejer. Drack gott kaffe, åt underbar paj och åt helt superba goda saker med mariannegodis i...Receptet finns i Ingers huvud;) Ska kolla in det vid tillfälle!!

Solen sken fast klockan närmade sig 17.30 och jag kände mig spänd, otrevlig och allmänt skitjobbig.


Vi styrde hemåt och nu är Björn iväg och tränar. Blev erbjuden att hänga på men nää, jag stannar hemma och tjurar som värsta barnungen:( Kul jag är!

Jag är ju blek, förslappad, tråkig och en ren pina att vara idag. Vad konstigt det är!!!


Imorgon är en annan dag, ny vecka med nya möjligheter . Jag ska klippa mig, kanske sola och försöka rycka upp mig. Ska försöka börja gå igen och även tagga ner.


Jag har skickat ut en inbjudan till lite folk nu. Ska ha lite visning av smycken tänkte jag. Kanske det piggar upp mig lite? Är mycket tankar som snurrar om framtiden.... Tänk om jag kunde leva på min hobby, men hur vanligt är det?!


Nu ska jag dra mig tillbaka på kammaren och tänka över mina hyss. Hyssen som är att vara en tråååååkperson, vilket inte riktigt är jag. Jag vill inte vara så här.


Detta blev ett dystert inlägg, men kanske nödvändigt.


Tjohopp gummianka (Oj va krystat)



Ovido - Quiz & Flashcards