Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Cajsa - 20 mars 2009 19:14

I morse precis innan 8.00, vilket betyder frukost på jobbet, vilket oxå betyder lite kaos då man fortfarande är ensam med barnen och många blir lämnade, ringde telefonen och detta samtal utspelade sig:

-Gyttorps förskola, Cajsa


en mansröst säger:


- Vilken befattning har du?


jag svarar lite irriterat (jag menar vad vill karl!)


-Förkollärare, som de flesta här! Var det något speciellt? Söker du någon speciell?

- Nej, jag bara undrar om kön. (jag tror det var det han sa...)

- Ja, vaddå menar du?

-Om vem som vet något om plats. Vem ska jag prata med då?


men gu vilket idiot, tänkte jag. Och vad vill han?


- Jaha, du vill ha en plats. Då är det Nora Kommun du ska ringa.

Nu börjar jag känna mig dum över mitt snäsuga beteende och säger att han ska få nummret till ansvarig över kön...

-Ja, men om man redan står i kö då?

- Ja.... då måste du ändå kontakta köansvarig för att få besked.

-Ja, för jag står i kön till bilprovningen nu och ska man behöva köa igen då?


aha, jag har att göra med en lustigkurre! Å, vilken hemsk karl! Och han ska vi få som förälder. JAG VET!!!! Förbjudna tankar, men röran omkring mig gjorde mig stressad och irriterad. Jag hade inte tid med massa lustigheter.


-JA, du vet.. det är så det är i livet, ett evigt köande. svarade jag.

- Men du, bara en sak till...

- jaaaaaaaaaa a

- Jag vill anmäla att ett barn, ja mitt barn, kommer att bli sen idag.


och sen säger karl sitt barns namn och DÅ förstår jag vem det är......

RIDÅ!


-Men va faan, skrek jag (orutinerat och opedagogiskt OCH oproffsigt)


Han garvade sig harmynt i andra änden. Jag talade om att han var den värsta föräldern vi har och att han inte behövde komma alls.....

Hahahahaha!!

Jag talade oxå om att jag hoppades att bilen inte skulle gå igenom...;)


-Du, när du kommer så talar vi inte om det här va? sa jag

- Det tror jag nog! svarade han


Det var riktigt roligt efteråt. Men jag kände mig så lurad!!!

Hahahahahahaha!

Vilka föräldrar jag måste stå ut med va;) Jag gillar dom!


Vi har grattat Björns bror, Tony, nu i kväll. Han blir 32 år!!!

GRATTIS!!


I morgon blir det 40-års uppvaktning. Oj oj oj, vilka gamla vänner jag har. Det är bara jag som blir yngre....not!


Nu blir det Let´s Dance:)







Ovido - Quiz & Flashcards