Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Cajsa - 17 mars 2009 21:56

Mitt förra inlägg kanske gör att vissa tror att jag gillar mitt jobb för att jag får vara ute när det är sol. OM det vore så skulle det vara riktigt riktigt illa.


Jag är förskollärare och arbetar alltså bland barn. "Mina" är mellan 1-4 år. Jag arbetar som förskollärare för att jag älskar barn och för att jag vill förändra världen.EEEEEEE, det där om världen kanske var att ta i??? Men om jag kan göra föskoletiden till ett bra minne för de barn jag stöter på så är jag nöjd. Jag vill att barnen ska få en trygg, lugn och bra vardag den tid som deras föräldrar arbetar/skolar el. annat.


Sov gott, vakna torrt!



Av Cajsa - 17 mars 2009 20:56

Sol ute, sol inne, sol i sinne.... Eller hur det nu var:)

Vilken otroligt underbar dag. Just nu är det superhärligt att jobba med det jag gör. Vi var ute strax efter 9.00 i morse och gick in lagom till lunchen. Inte bara vädret gör arbetet bra, men detta underlättar efter en lång period med mycket kläder. När vi klär på mellan 10-15 barn, ska vara goda pedagoger och lära barnen att klä sig själva, är det skönare utan overaller och alla tillbehör. Vissa dagar är det dax att gå in när sista barnet kommer ut. Hahahahahaha:) Men vilka duktiga barn vi har!


Nu var det inte detta jag skulle skriva om utan om tiden efter jobbet. Barnen fick lite mellis av farmor idag och sedan stack Olle till en kompis. Lucas hade utomhusträning idag. Jag fick lite "egentid". Då passade jag på att baka kladdkaka i långpanna och skala potatis. KL.17.30 hämtade jag killarna på olika ställen och sedan handlade jag lite.

Jag och Olle gjorde laxburgare och potatismos. Mmmmm, det blev gott. Och enkelt att göra var det. Det passar mig perfekt!

Efter maten satt jag en bulldeg. Men wow!!! Vad har hänt tänker ni!

Jo, jag hade visst energi idag och då är det bäst att passa på, eller hur. Vem vet hur det är imorgon?


Jag kan säga att denna eftermiddag har varit den bästa sedan Franco dog. (mohaha va rolig jag är)

Och va roligt det är att baka i min underbara ugn! Allt blir klart samtidigt och det blir en jämn gyllenbrun färg på det hela!


I morgon ska killarna cykla till skolan och jag ska cykla eller gå till jobbet. Nu måste jag röra på mig!!


Baka å baka en kaka. Rulla å rulla en bulla. Å suss in i ugnen (Markooliolåt...)

Ovido - Quiz & Flashcards