Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Cajsa - 12 mars 2009 20:09

JAG SKA BLI FASTER IGEN!!!

Världens bästa Elsa ska bli storasyster och min bästa bror och hans bästa fru ska bli föräldrar igen!

Jag är glad som bara den för deras skull:)

Vi fick denna bild tillskickad oss i mobilen för en tid sedan:

Av Cajsa - 12 mars 2009 18:00


Av Cajsa - 12 mars 2009 17:28

råder i detta nu.... Det drabbar många människor och jag tror att vi alla är berörda på ett eller annat sätt.

Björn jobbar ju på ett riktigt skitföretag(ironi), han bygger toaletter. Det verkar vara ett bra företag och Björn trivs väldigt bra så den förra meningen var bara ett försök att vara lustig:9 Om jag lyckades? Det vet bara ni som läser.

Well well, för ett tag sedan fick några personer sluta på Björns jobb. Vi var glada att han slapp. Han har inte jobbat så länge +, och detta betyder mycket, att mannen jag älskar  är bland det stoltaste som går i ett par 39:or. Björn blev sur när kostnaden för fackavgiften sköt i höjden och gick ur facket OCH a-kassan.....GALET!!  Vid ett flertal tillfällen så talade jag om för honom vikten av att vara med i a-kassan. Vi vet alla varför det är viktigt, eller hur...

Björn, som anser att han oftast (läs ALLTID) har rätt slog båda sina döva öron till och struntade i vad jag kom med för sanningens ord. Smart?? Näpp!


Sedan kom denna lågkonjuktur med massor av uppsägningar och jag påminde om vad viktig a-kassan är. I november -08 tog mannen i mitt liv sitt förnuft till fånga och gick med i en a-kassa. Men, som de flesta vet måste du vara med minst 1 år innan du får stämpla. Börjar ni förstå var jag vill komma med detta inlägg??

Idag var det dax igen. 5 personer till ska bort. Inte många som beställer dyra toaletter i dessa dagar... Nu börjar det liksom brännas för herrn i huset!


Jag har ju gjort en kalkyl en gång på hur vi skulle klara oss i en kristid.(ett inlägg från 16 jan-09, väldigt läsvärt) Nu ska jag plocka fram den igen och Björn kanske blir tvungen att dra på sig klackskorna och fuskpälsen och bege sig ut på Prästgatan:)


Han kom med den smarta idén om att bosätta oss i stugan på knappt 50kvm ca 2 mil från sta´n.Men det ska jag säga att det gör jag INTE!


Förresten så mår jag fortfarande inte bra, men bättre. Det är bara det att jag har fått sådan jävulsk huvudvärk:(

Av ovanstående anledningar går den nog inte över idag...


Tack och hej från en ganska orolig mej

Ovido - Quiz & Flashcards